Post Tagged with: "actionscript"

Hajsza az idővel – vektormetszéspont számoló algoritmusok

Vektorok metszéspontjait nagyon sokféleképpen lehet számolni, mi a két leglogikusabb változattal foglalkozunk. Az egyik módszer a normálos-vektoriális szorzatos ( per product ), a másik pedig az egyenes metszéspontos lesz. Kíváncsi voltam, hogy melyik hatákonyabb, hiszen olyan programnál, ahol minden pillanatban vektorok százait kell vizsgálni egyáltalán nem mindegy a sebesség. Meg amúgy sem. A vektoriális-szorzatos módszer […]

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 5. rész – Kamerával irányított labda

Igen, és sorozatunk végére érkeztünk, jutalomképpen egy igen látványos és zsír dolgot fogunk megvalósítni: a kamera inputtal fogjuk irányítani az előző részekben felprogramozott labdánkat. Szükségünk lesz egy új osztályra MotionDetectorLogic néven, ami bemenetként megkapja a hozzá tartozó videó objektumot, amin a változásokat figyelnie kell, továbbá kapni fog egy Bitmap objektumot is, hogy kirajzolhassuk a változásokat, […]

Real – time mandelbrot rotozoom AS3-mal

Elképesztő, és meg tudja csinálni, mindjárt sírok, utoljára 1993-ban csináltak ilyet, assemblerben, 4K-s demóba, jahaaaj, a történelem ismétli önmagát :) megnézheted a cuccot itt.

Mandelbrot-halmaz ActionScript 3-mal

Az ötödik rész előtt lazításképpen írjunk gyorsan egy Mandelbrot-halmaz rajzoló algoritmust. A Mandelbrot halmaz azon pontok halmaza a komplex számsíkon, amelyekre a z(i) = z(i-1)*z(i-1) + c rekurzív függvény a nullához konvergál. Ezeket a pontokat simán feketével jelöljük, viszont a nem a halmazba tartozó környező pontokat aszerint színezzük, hogy milyen gyorsan tartanak a végtelenbe. Magyarul […]

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 4. rész

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 4. rész

Na tehát akkor most kellene egy bitképet húznunk a labdánkra, meg pattanásra hangot kéne kibocsátani magunkból ( de nem a fürdőben, haha :) ). Elöljáróban öt dologról szeretnék beszélni: – csomagkezelés. A csomagok tulajdonképpen könyvtárak, amikbe valamilyen feladatspecifikus osztályokat helyezünk el. Ha már van pár száz osztályunk, akkor a kód ugyan nem átláthatóbb, de a […]

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 3. rész

Az előző két részben eljutottunk odáig, hogy van egy jó randa pattogó labdánk. Szebb lehetne, ha mondjuk nem méreteződne át a böngészőablakkal együtt, jó lenne a framerate-je, meg lenne valami mögötte. Nosza, az első két dologra a Stage osztály a gyógyír, a harmadik problémát pedig eddigi tudásunkkal is meg tudjuk oldani.

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 2. rész

Nos, az előző részben rajzoltunk egy gyönyörű piros focilabdát, ami nem is rossz ahhoz képest, hogy narancssárgát akartam, haha :) Játsszunk tovább a lehetőségeinkkel. Ha most a TestBall függvénybe simán beírjuk, hogy x = 40; y = 120; akkor legnagyobb döbbenetünkre a labda odébbkerült, hiszen “magunkat” pozícionáltuk odébb. Ezt viszont gyorsan felejtsük el, mert a […]

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 1. rész

Bizony, már nagyon előrehaladott állapotban van maga a nyelv is, a flash Player 9-essel, és a Flex 2-vel egyetemben, pár hónapon belül élesíti az Adobe őket, és akkor lesz nemulass, mert az ActionScript 3 tényleg zsírság :) Az Eclipse-ről nem is beszélve, amire a Flex 2-es épül. Mindkettő letölthető az Adobe Labs-ról. Aki szeret doksit […]