Post Tagged with: "flash"

SWFobject – valid, és aktiváció mentes flash tartalom

Ha van vmi amit sikerül sokaknak a leggyakrabban elszúrni egy weblapkészítése során, az az oldalba beillesztendő flash tartalom kódja. Még mindig sokan használják az <embed> tagot (minden böngésző azonosítás nélkül), illetve a fantáziadús, de nemlétező paramétéreket értékkel, miegymással, rossz helyen, rossz időben. Az invalid kód pedig igencsak megnehezíti egy esetleges másik critical hiba feltárását (hogy […]

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 5. rész – Kamerával irányított labda

Igen, és sorozatunk végére érkeztünk, jutalomképpen egy igen látványos és zsír dolgot fogunk megvalósítni: a kamera inputtal fogjuk irányítani az előző részekben felprogramozott labdánkat. Szükségünk lesz egy új osztályra MotionDetectorLogic néven, ami bemenetként megkapja a hozzá tartozó videó objektumot, amin a változásokat figyelnie kell, továbbá kapni fog egy Bitmap objektumot is, hogy kirajzolhassuk a változásokat, […]

Real – time mandelbrot rotozoom AS3-mal

Elképesztő, és meg tudja csinálni, mindjárt sírok, utoljára 1993-ban csináltak ilyet, assemblerben, 4K-s demóba, jahaaaj, a történelem ismétli önmagát :) megnézheted a cuccot itt.

Mandelbrot-halmaz ActionScript 3-mal

Az ötödik rész előtt lazításképpen írjunk gyorsan egy Mandelbrot-halmaz rajzoló algoritmust. A Mandelbrot halmaz azon pontok halmaza a komplex számsíkon, amelyekre a z(i) = z(i-1)*z(i-1) + c rekurzív függvény a nullához konvergál. Ezeket a pontokat simán feketével jelöljük, viszont a nem a halmazba tartozó környező pontokat aszerint színezzük, hogy milyen gyorsan tartanak a végtelenbe. Magyarul […]

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 4. rész

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 4. rész

Na tehát akkor most kellene egy bitképet húznunk a labdánkra, meg pattanásra hangot kéne kibocsátani magunkból ( de nem a fürdőben, haha :) ). Elöljáróban öt dologról szeretnék beszélni: – csomagkezelés. A csomagok tulajdonképpen könyvtárak, amikbe valamilyen feladatspecifikus osztályokat helyezünk el. Ha már van pár száz osztályunk, akkor a kód ugyan nem átláthatóbb, de a […]

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 3. rész

Az előző két részben eljutottunk odáig, hogy van egy jó randa pattogó labdánk. Szebb lehetne, ha mondjuk nem méreteződne át a böngészőablakkal együtt, jó lenne a framerate-je, meg lenne valami mögötte. Nosza, az első két dologra a Stage osztály a gyógyír, a harmadik problémát pedig eddigi tudásunkkal is meg tudjuk oldani.

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 2. rész

Nos, az előző részben rajzoltunk egy gyönyörű piros focilabdát, ami nem is rossz ahhoz képest, hogy narancssárgát akartam, haha :) Játsszunk tovább a lehetőségeinkkel. Ha most a TestBall függvénybe simán beírjuk, hogy x = 40; y = 120; akkor legnagyobb döbbenetünkre a labda odébbkerült, hiszen “magunkat” pozícionáltuk odébb. Ezt viszont gyorsan felejtsük el, mert a […]

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 1. rész

Bizony, már nagyon előrehaladott állapotban van maga a nyelv is, a flash Player 9-essel, és a Flex 2-vel egyetemben, pár hónapon belül élesíti az Adobe őket, és akkor lesz nemulass, mert az ActionScript 3 tényleg zsírság :) Az Eclipse-ről nem is beszélve, amire a Flex 2-es épül. Mindkettő letölthető az Adobe Labs-ról. Aki szeret doksit […]

Red5 ingyenes RTMP szerver

Ma kaptam egy linkajánlóban megírt üzenetet, ahol sem a küldő nevét, sem egyéb elérhetőségét nem találtam meg, viszont a téma érdekesnek tűnik – úgyhogy kivételesen reagálok így a lapon rá.

ActiveX frissítés az IE-ben vs. Flash

Bizonyára már a legtöbben felfigyeltek arra, hogy a Microsoft Internet Explorer legutóbbi frissítése során egy új biztonsági funkcióval “gazdagodott” a böngésző (ActiveX update). E funkciónak köszönhetően a honlapokban ágyazott flash-ek csak egy plusz kattintás árán aktiválhatóak, ezáltal a flash alapú menüket, különböző flashes programokat tartalmazó oldalak igen kellemetlen szituba kerültek. Szerencsére van megoldás, méghozzá többféle […]

Flash game MilGra-tól

Ahogy itt böngészgettem a blogok között, ki mit frissített az elmúlt egy napban, ToRTuRa blogján találtam egy “Hangya Háború” c. flash gaméra, megnéztem, királyság! Emotikon A game fejléce alapján MilGra fejlesztette, gondoltam meg kellene nézni, hátha van még más játéka is, szal go google, beüt MilGra és lám, pillanatokon belül meg is lett a lapja: […]

Flash oldal mindenirányú középre igazítása

1, Figyeljünk oda, hogy a flashből kiexportált oldal megtartsa méretét. Tegyük fel, hogy oldalunkat 550*450 px méretre tervezzük. Az “export settings” fülben találjuk meg a html beállításokat. A “dimensions”-t adjuk meg pixelre, értelemszerűen ki kell tölteni alatta az ablakot. Ha mindent jól csináltunk exportáláskor (nyomj F12-t) a böngésző jobb felső sarkában látható a flash movie, […]