Post Tagged with: "programozás"

DBM file-ok használata php-ben

A relációs adatbázisok használata mára általánossá vált a programfejlesztés során, annak ellenére, hogy a szekvenciális file-októl kezdve az egyéb módszerekig rengeteg fajta adattárolási lehetőséget alkalmazhatunk. Mégis, az SQL nyelv által nyújtott lehetőségek miatt ma nagyrészt a relációs adatbázisok az elterjedtek.Adatbázis, tábla, kulcs, normálforma, lekérdezés fogalma mind ehhez kapcsolódik. Naná hogy itt is léteznek azonban alternatívák, […]

Sablon (template) kezelés

A következőkben egy olyan, általam írt php-s függvényt szeretnék bemutatni, amellyel könnyedén és egyszerűen készíthetünk magunknak olyan oldalt, amely támogatja a sablonok (template) kezelését. Ez több szempontból is hasznos lehet: több dizájnunk van a honlapon, és akkor váltunk amikor szeretnék a felhasználók válthatnak akár másik dizájnra a design és maga a kód elkülönül egymástól, átláthatóbb […]

Dátum függvény (“Ma”, “Tegnap”)

Dátum függvény (“Ma”, “Tegnap”)

A következőkben azt szeretném bemutatni, hogy a dátumoknál hogyan is írathajuk ki azt, hogy ha a blog bejegyzést például ma írtam, akkor azt írja, hogy “Ma, 18:19″, ha tegnap írtam, akkor “Tegnap, 18:19″, ha régebben akkor pedig a teljes dátumot kiírja. A funckiónkat nevezzük el mondjuk datum-nak, a bemeneti paraméter neve pedig legyen $time. 1 […]

BBkód funkció készítése

Ezen tutoriálom segítségével megtanulhatja mindenki a következő BBkódokat előállítani: Vastag szöveg Aláhúzott szöveg Dőlt szöveg Képek HTML kód kilövése Sor törések Kód dobozok & lecserélése &-ra, hogy a kód valid legyen. A kód a tömbökre és az str_replace() függvényre épít. (Megjegyzés: php 5 környezetben érdemes jelen esetben az str_ireplace-t használni, így a [I]Szöveg[/I] is dőlt […]

Kódolás, módszerek, optimalizáció első rész: tervezés, függvények

Mint programozó, egy idő után biztos találkozni fogunk az optimalizáció fogalmával. Ennek rengeteg szintje és módja létezik, de elsősorban a sebesség növelése, ill. a terhelés csökkentése (kevesebb memória használat, kevesebb kód stb..) az elsődleges cél. Kisebb szkriptek esetében nincs igazán értelme erről beszélni, még akkor sem, ha a programunk 100 000 felhasználó kérését fogadja és […]

ASP alapok

ASP vagyis Active Server Pages Ebben az egy mondatban minden benne van, amit az asp-ről tudni kell. Aki egy kiterjedtebb, és gyakrabban használt nyelv felől közelít az asp felé (pl. php), az néhány értelmetlen zsákutcán bizonyára csodálkozni fog, de általánosságban elmondhatjuk, csak a gondolkodásmód más, a lényeg ugyanaz, vagyis szerver oldali programozás. Fontos megjegyezni, az […]

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 5. rész – Kamerával irányított labda

Igen, és sorozatunk végére érkeztünk, jutalomképpen egy igen látványos és zsír dolgot fogunk megvalósítni: a kamera inputtal fogjuk irányítani az előző részekben felprogramozott labdánkat. Szükségünk lesz egy új osztályra MotionDetectorLogic néven, ami bemenetként megkapja a hozzá tartozó videó objektumot, amin a változásokat figyelnie kell, továbbá kapni fog egy Bitmap objektumot is, hogy kirajzolhassuk a változásokat, […]

Real – time mandelbrot rotozoom AS3-mal

Elképesztő, és meg tudja csinálni, mindjárt sírok, utoljára 1993-ban csináltak ilyet, assemblerben, 4K-s demóba, jahaaaj, a történelem ismétli önmagát :) megnézheted a cuccot itt.

Mandelbrot-halmaz ActionScript 3-mal

Az ötödik rész előtt lazításképpen írjunk gyorsan egy Mandelbrot-halmaz rajzoló algoritmust. A Mandelbrot halmaz azon pontok halmaza a komplex számsíkon, amelyekre a z(i) = z(i-1)*z(i-1) + c rekurzív függvény a nullához konvergál. Ezeket a pontokat simán feketével jelöljük, viszont a nem a halmazba tartozó környező pontokat aszerint színezzük, hogy milyen gyorsan tartanak a végtelenbe. Magyarul […]

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 4. rész

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 4. rész

Na tehát akkor most kellene egy bitképet húznunk a labdánkra, meg pattanásra hangot kéne kibocsátani magunkból ( de nem a fürdőben, haha :) ). Elöljáróban öt dologról szeretnék beszélni: – csomagkezelés. A csomagok tulajdonképpen könyvtárak, amikbe valamilyen feladatspecifikus osztályokat helyezünk el. Ha már van pár száz osztályunk, akkor a kód ugyan nem átláthatóbb, de a […]

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 3. rész

Az előző két részben eljutottunk odáig, hogy van egy jó randa pattogó labdánk. Szebb lehetne, ha mondjuk nem méreteződne át a böngészőablakkal együtt, jó lenne a framerate-je, meg lenne valami mögötte. Nosza, az első két dologra a Stage osztály a gyógyír, a harmadik problémát pedig eddigi tudásunkkal is meg tudjuk oldani.

Ismerkedés az ActionScript 3-mal, 2. rész

Nos, az előző részben rajzoltunk egy gyönyörű piros focilabdát, ami nem is rossz ahhoz képest, hogy narancssárgát akartam, haha :) Játsszunk tovább a lehetőségeinkkel. Ha most a TestBall függvénybe simán beírjuk, hogy x = 40; y = 120; akkor legnagyobb döbbenetünkre a labda odébbkerült, hiszen “magunkat” pozícionáltuk odébb. Ezt viszont gyorsan felejtsük el, mert a […]