Lézerkard tutorial – After Effects

Talán van valaki akit nem nyűgözött le a lézerkard effekt a Star Wars – ból?
Aki nemet mond azt hívjuk ki párbajra de persze csak azután, hogy a tutorial segítségével elsajátítottuk a lézerkard készítés képességét! :)

Szükségünk lesz egy videóra, amin valaki egy kardszerű dolgot forgat.

Importáljuk be a videónkat, és hozzunk létre egy új kompozíciót ( New Composition ).

A szerkesztő ablakban fekete téglalapunk van, húzzuk a videót az időegyenesre ( Timeline ) vagy a kompozíciónkra.
Hozzunk létre egy új fehér kitöltő réteget ( Layer/New/Solid ).
Ha esetleg nem egyezik a videónk méretével nyomjuk meg a Make Comp Size gombot.

Hozzunk létre még egy ugyanilyen réteget, csak a színe fekete legyen.
A fekete réteget az időegyenes legaljára húzzuk. Erre a rétegre azért van szükségünk, mert a későbbiekben ha átlátszó marad a háttere nem tudunk rétegtulajdonságokat módosítani rajta.

A legfelső White Solid rétegen állva a rajzeszközzel ( Pen tool ) pontokként rajzoljunk egy téglalapot, a mérete nem számít.

A felső réteget bontsuk ki, és a Mask Path ( maszk elérési útja ) melletti Time-Vary Stop Watch ( időegységenkénti jelölő eszköz ) gombot kapcsoljuk be.
A fehér téglalap horgonypontjainál fogva fedjük be a kardot. Vissza kell kapcsolnunk a kijelölő eszközre ( Selection Tool ).
Húzzunk egy kicsit az időegyenes csúszkáján és ismételjük meg a következő képkockán is.
Ha most visszahúzzuk a csúszkát azt láthatjuk hogy a fehér téglalap elkezdte követni a kard mozgását. Az időegyenesen a sárga sarkára állított négyzetek jelzik ezeket a pontokat.
Ezt addig kell ismételnünk amíg az egész videónkon a fehér téglalap nem követi a kard mozgását teljesen. Ez az unalmas része a dolognak, javaslom, hogy rövid videóval kezdjünk, pár másodperc elég lesz.

Ha végeztünk akkor van egy mozgó fehér téglalapunk ami még egy kicsit sem hasonlít a lézerkardhoz.
Töröljük az időegyenes bal oldalán lévő szerkesztőablakból a videónkat, hogy csak a fehér és fekete rétegünk maradjon.
A Project ablakból ne töröljük a videót!
A fehér rétegre állva kapcsoljuk be a mozgás elmosódást ( Motion Blur ), ezt két helyen kell megtennünk, a szerkesztőléc tetején, és a fehér réteg melletti jelölőnégyzetben.
Ha most lejátsszuk a videót akkor már egész jónak tűnik.

Készítsünk három rétegmásolatot a fehér rétegről CTRL+D.
Alulról a második fehér réteggel kezdve állítsunk be neki élelmosást (Guassian Blur ) az értéke 20 legyen, a következőnek 30, a legfelsőnek 40 értéket adjunk.
Ezt az Effect/Blur & Sharpen/Guassian Blur opciónál találjuk.

Hozzunk létre egy új kompozíciót, húzzuk a Project ablakból a videónkat az időegyenesre, majd pedig az első kompozíciót ( ami a lézerkardunk önmagában ).
A lézerkard kompozíciónak kell felül lennie, a Blending Optiont állítsuk Screen értékre. Jobb klikk a kompozícióra és Blending Option/Screen.
Hátradőlhetnénk, de mégsem, mert olyan még mindig a kard mint egy neoncső.

Jelöljük ki a felső kompozíció réteget, utána Effect/Color correction/Color Balance és állítsuk be a nekünk tetsző kard színét.
Háromféle értéket tudunk állítani árnyék, középtónus, csúcsfény és a három alapszínt tudjuk keverni.

Most már teljesen jó a kardunk, viszont nincs mindenhol takarásban, ott ahol a kard Gergő mögött van.
Hozzunk létre egy új solid réteget, legyen mondjuk kék színű. Felül legyen ez a réteg.
Kapcsoljuk ki a láthatóságát, a szem ikon segítségével az időegyenesen.
Húzzuk a csúszkát arra a pontra ahol a kard elkezd takarásba menni, és ugyanúgy mint az elején a téglalappal tettük, a rajzeszközzel, pontokként rajzoljuk körbe a kitakarni kívánt részt. Így könnyebben láthatjuk a körvonalát annak amit el akarunk rejteni.

A felső kék réteget bontsuk ki, és a Mask Path ( maszk elérési útja ) melletti Time-Vary Stop Watch ( időegységenkénti jelölő eszköz ) gombot kapcsoljuk be. Kövessük a mozgást és igazítsuk hozzá a maszkot amíg a kardnak takarásban kell lennie.
Az időegyenesen a két végponttól kezdve húzzuk be a kék maszkot addig amíg a takarásra szükség van.
Ha nem tesszük olyan helyen is takarás lesz ahol nem szeretnénk!
Ha kész vagyunk azt tapasztaljuk, hogy a kard még mindig nincs takarásban.
Jelöljük ki a középső ( ez a kardunk ) réteget, utána Layer/Track Matte/Alpha Inverted Matte.
Most már takarásban van a kard.

Ha a videón más helyen is kell alkalmazni nyissunk egy új kompozíciót és az előző kompozíciót húzzuk rá, és ismételjük meg a maszkolást.
A kardnak hangja még mindig nincs, én ezután a beépített Adobe Dynamic Link segítségével átvettem a kompozíciót a Premiere Pro – ba és ott véglegesítettem a videót, hang hozzáadás, renderelés.

14 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Örülök, hogy végre AE-s tutorial is került fel. Én is gondolkodtam párszor, hogy kellene feltenni, csak nemtudtam milyen témakörben írjak.

    Egy apró megjegyzés a tutorialhoz. A képkockánkénti pozícionálás helyett én a Track Motion-t használtam volna ahol lehet. Bár kérdés ennyire mozgó tárgynál mennyire tud hatékony maradni és követni a pontokat.

    De gratula a cikkhez!

  2. Szuper a leírás! Még sok ilyen kellene, mert ehhez a programhoz nem tudok ilyen jó leírásokat tartalmazó magyar oldalt, pedig lenne igény rá!

  3. Jó, hogy AE tutorialok is vannak már. Bár ezt kimondottan videón jobban lehet szemléltetni. Egyébként FÉNYKARD! Pont ma csináltam egyet, bár nem penezgettem, mert a maradék hajam is kihullott volna, de letöltöttem egy fénykard effektet, ahol kvázi csak a kezdő és a végpontokat kell lerakni. A motion blurt bekapcsolva a suhintáskor legyezőszerűen szétterül. Kifejezetten kényelmes dolog egy kész effekttel dolgozni. Aztán kerestem hozzá hangokat is. Bár a búgást kissé műteni kellett, mert rosszul volt végtelenítve…

    Én a felmosó nyelét használtam a felvételen, nekem nincs ilyen műanyag kardom. BTW, az effektben a penge ki- és becsúszását is animálni lehet. Itt már kissé trükközni kellett, mert egy másik videó is kellett a szobáról, amin nem vagyok rajta. Aztán kimaszkolni a felmosónyelet. Végül elég jól sikerült. De az én szablyám piros, mert az jobban illik hozzám.

    Ezen a példavideón nem ártott volna kissé sötétíteni utólag, mert ilyen verőfénynél nem igazán érvényesül a ragyogás. Amúgy ügyes munka.

  4. Most meg valami van, vagy nem tudom mi, mert a motion blur, a mellette lévő adjustment, valamint a harmadik, a 3d ikon jelölőnégyzete nem jelenik meg. Ezért nem lehet sem elmosni, sem a 3d réteget alkalmazni. Valami tipp? Ha egy másik elmentett projektet behívok, abban aktív. De ha újat nyitok, már nem. Mi lehet elállítva? :((

  5. Van az ablak alján egy Toggle switches/Modes gomb. Nem az lett átváltva és azért nem jelenik meg?

  6. Azt Én is néztem, de nálam nem kapcsolja ki azokat a funkciókat. Érdekes egy szituáció, mert ezeket nem tudod kikapcsolni a Window, View, Workspace helyeken. Esetleg egy Pre-compose – nál be lett állítva a Leave all attributes, de ez elvileg nem okozhat ilyet. Megpróbáltam “elrontani” az enyémet, de nem sikerült ezt a hiba jelenséget előidézni.

  7. Közben rájöttem, hogy a rétegek fejlécére jobb gombbal kattintva különböző dolgok mellé pipát téve különböző dolgokat jeleníthetünk meg. Véletlenül kikapcsoltam, de már megtaláltam. Azért köszi a válaszokat!

  8. BonFire! A Blogodra, vagy ide nem akarsz csinálni egy tutorialt a már kész pluginnal? :))

  9. Én még kisfiú vagyok ehhez, tehát inkább megkímélném ettől a közönséget. Emellett az egyik fontos paramétere nem működik ennek a pluginnak (a perspektíva), úgyhogy vannak tökéletlenségei. Gondolom CS5-höz lett írva, és CS4-ben nem üzemel. Így közel sem a legjobb.

    Viszont elkezdtem körbepenezni, ami nem kis meló. Ráadásul a végén még finomítani kell, hogy ugye ne legyen szögletes, mert az gagyi. Tehát ha végeztem, újra át kell mennem az összes Mask shape-en, és hegyet, valamint markolatot csinálni.

    Közbe meg lejár a próbaidőszak! :(

  10. Én a cs5-öt használom, próbálgattam, elvileg jó lesz, de mivel németes vagyok ezért az angol tutorial csak nehézkesen megy, valamint egyenlőre csak teknikákat próbálok tanulgatni, nincs még kamerám, majd talán 1 hónap múlva összejön.
    A V2-es plugint próbálgattam, ha jól tudom megy rajta a perspektiva rész is.
    De ez a fenti leirás is jó lenne, csak valahogy mozgás detektálás használattal együtt :_D

  11. A mozgás detektálás apró mozgásoknál használható inkább. Gyors mozgásoknál mindig elmosódik a célpont, így sokat téved. Az meg kijavítani babrásabb, mint kockánként meganimálni a pengét.

  12. Majd próbálkozok, szerintem ha a “kardon” kijelölnék pár pontot más szinnel, akkor a későbbiekben le lehetne követni, amennyiben elég az fps, és a minőség is jó. De már azzal is sok melót lehet spórolni, ha csak az álló helyzeteknél megoldja a pozicionálást a gép :))

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét