Honlapkészítés hírek – október 8

Rég volt már, hogy ilyen jellegű cikk/hír gyűjteményt tettem ki a lapra, most kicsit pótolom ezirányú „elmaradásomat” és ajánlok pár olyan cikket a mostanában születettek közül, melyeket hasznosnak vagy épp érdekesnek találtam.

Az első cikk a jó vállalati (corporate) grafika 7 fontos összetevőjét próbálja összegyűjteni (úgy mint logó, színek, typo stb..): 7 Ingredients Of Good Corporate Design. Hogy milyen sikerrel, azt döntsd el magad és utána írd is ide be egy comment formájában, hogy mi a véleményed a cikkről. :)

Hogy is maradhatna ki a szokásos wordpress-es cikk ajánló, mely most épp 30-nál is több hasznos tippet, trükköt és hack-t sorol fel: 30+ (More) Most Wanted WordPress Tips, Tricks and Hacks. Egyébként tényleg volt benne olyan újdonság amit eddig én sem ismertem, szóval ajánlott megnézni ha érdekel a wordpress.

Igaz az Ubuntu nem tartozik szorosan sem a grafikához, sem a webszerkesztés témakörhöz, de mivel támogatom a linux terjedését, ajánlanék egy cikket, mely a nemsokára megjelenő Ubuntu 8.10-ből mutat be részleteket, újdonságokat: First Look at Ubuntu 8.10 „Intrepid Ibex” Beta

Megjelent a YUI 2.6.0 : YUI 2.6.0 Released: Carousels, Paginators, and lots of examples

A következő cikk azt a témát feszegeti, hogy a lapra érkező látogatók mennyi idő alatt mérik fel, hogy egyeltalán mit lát, hogy kell használni vagy hogy épp érdekli-e az amit lát: Communicate Quick: First Impressions Through Visual Web Design.
Érdekességként kiemelnék a cikkből egy részt: egy 2006-os tanulmány eredményeképpen (amiben több mint 65000 egyedi url-t vizsgáltak) azt az eredményt kapták, hogy a honlapok 25%-a kevesebb mint 4 másodpercig jelent meg a látogatók számára. Az összes látogatás 52%-a kevesebb, mint 10 másodpercig tartott.

A következő cikk abban próbál segíteni, hogy ha épp most keresed a megfelelő színt a brand-ed számára, akkor melyik mit jelent és mely nagyobb cégek választották már: A Guide to Choosing Colors for Your Brand

Ez előbbi cikk kapcsán találtam egy érdekes lapot, a Cymbolism-t. Itt 1-1 véletlenszerűen kapott szóhoz kell színt társítani, majd a kattintás után megjelenik az eredmény és láthatod, hogy mások mely színekre szavaztak. Érdekes volt látni, hogy a munka, a professzionális szavakhoz én is feketét és szürkét társítottam mint ahogy sokan mások, bár a professzionális szó kapcsán elég sok szavazatot kapott a sötétkék is. A dinamikus szóhoz én a narancssárgát társítottam, itt szintén stimmelt a választásom a többi látogatóéval. A többi szót nem lövöm le, próbáld ki. :)

A 270+ Tools for Running a Business Online c. cikk több mint 270 olyan webes szolgáltatást ajánl kategóriákra bontva, melyeket használhatsz az üzletedben/vállalkozásodban.

Accessibility témakörben hasznos leírás: Web Accessibility Gone Wild

Aki bírja a js effekteket, nézze meg a Better html anchor, a jquery script to slide the scrollbar c. cikket, illetve letöltheti a cikkben található forráskódot.
Ugyanebből a cikkből mutatnak egy másik, szintén tetszetős (és a látogató figyelmét megfogó és irányító) js effektre is: seek Attention/

A CSS for IE6, 6 common problems and fast ways to fix them c. cikk az IE6 6db leggyakrabban előjövő bug-jára hívja fel a figyelmet úgy, hogy közben a megoldást is elárulja. Ezt lehet hogy később én is lefordítom, szerintem hasznos lehet kezdőbb sitebuildereknek és webmestereknek a honlapkészítés során.

A Getting Creative With Javascript: 15 Websites With Cool Slider and Scrollers c. cikk 15 olyan honlapot mutat be, ahol a js alapú scrollozást szépen oldották meg és nem tolakodó, öncélú.

A psdtuts megint kiadta a szokásos havi „legjobb tutorialok” gyűjteményét: Best of the TUTS Sites – September

Szintén js megoldás a Autotab: jQuery auto-tabbing and filter plugin is, melyben a leginkább az tetszik, hogy az automatikus szűrés és módosítás miatt a felhasználói élményt is növeli (de szép ez így leírva … szóval rutintalanabb felhasználók bénázásait korrigálja).

A jquery alapú Sliding panel pedig arra nyújt a demóben megoldást, hogy egy egyébként jelentős területet elfoglaló funkciót hogy lehet alapértelmezetten elrejteni, majd kattintásra aktiválni. Nekem tetszik.

Utolsó linkként ajánlom David Neylor „Keyword Density Tool„-ját, mely hasznos információkat szolgáltat a lapodról kulcsszavak terén.

Hugyecz Görgy (Harder)
20+ éve munkám és hobbim is az online világhoz köt. Az utóbbi 10+ évben leginkább keresőopimalizálás (SEO) témában tevékenykedem, mellette pedig Google Ads és Facebook PPC fronton is segítem ügyfeleimet. Korábban 10+ évig webgrafika, sitebuild, weboldal készítés témakörben mozogtam.

2 HOZZÁSZÓLÁS

  1. a két sliding scroballos efekt nagyon zsír bizonyos olalakra, csak az első eeléggé nem valid, a másiat meg nem jövök rá hogyan kéne használni.

    Nincs valami szimpla kód ami minden id-s anchort csúsztatna.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét