2020 április, amikor felborult az online marketing világa

Most semmi sem olyan, mint megszoktuk, az online marketingben sem.  

E-commerce

Az elmúlt 1 hónap igen érdekes statisztikákat hozott. Szinte minden általam kezelt e-commerce hirdetési fiókban (Google, Facebook) nagymértékben nőttek a konverziós statisztikák. Persze nem csak a hirdetési kampányokból, hanem a többi csatornán is. Kiszámoltam, hogy az Analytics összes tranzakcióra vonatkozó statisztikái alapján, a tavaly áprilishoz képest, átlag 89%-kal nőttek a webshop bevételek. A legkisebb növekedés 23,46% volt, a legnagyobb 268,76% (állatpatika webshop), tehát elég nagy a szórás, emiatt inkább a 40-50%-os növekedést mondanám jellemzőnek. Persze ez nem csak a járvány miatt kialakult helyzetnek köszönhető, több esetben ennél kisebb növekedés egyébként is várható volt a hirdetési kampányok, SEO, CRO optimalizálásnak köszönhetően. Ez onnan is következtethető, hogy kiugróan magas növekedést azok a webshopok értek inkább el, ahol volt fejlesztés és optimalizálás az elmúlt 1 évben.

Forgalomterelés

Főleg Facebookon figyelhető meg, hogy több fiókban és nagymértékben leesett az érkezésioldal-megtekintésenkénti költség. A legalacsonyabb összegek 5 Ft alatt vannak, ami igen-igen olcsó átlag árakhoz képest. A forgalom minősége több helyen megkérdőjelezhető, viszont, mivel ilyen árak mellett még kis budget-ből is relatív nagy arányú forgalmat lehet terelni, remarketinggel, vagy dinamikus remarketinggel társítva, a fiók összesített konverziós statisztikái már az átlagot meghaladóan jók lehetnek.

B2B

Szó, ami szó a B2B most az én tapasztalataim szerint nagyon hektikusan megy. Egyébként sem egy egyszerű terep, de most kiemelkedően nem az. Persze függ attól, hogy milyen szolgáltatásról, termékről van szó. Nyilván vannak olyanok, amik most is, legalább a szokott szinten működnek. Gyanítom ilyen az online marketing területe is. (saját vállalkozásom tapasztalataiból követeztetve)

Szolgáltatásmarketing

Találj ki egy jó szolgáltatást és add el online! A social media ki van tömve manapság a különböző ingyenes szolgáltatásokkal, előadásokkal. A tapasztalat az, hogy viszont a fizetősök is jól értékesíthetőek. Sokkal nagyobb az igény a legkülönbözőbb, online igénybe vehető szolgáltatásokra, és, ha maga a szolgáltatás elég csábító, akkor jelenleg jól el lehet adni. Jobban, mint átlag esetben.  Képzéseket, hobby, kikapcsolódáshoz, sporthoz köthető szolgáltatásokkal kapcsolatban van közvetve, vagy közvetlenül ilyen tapasztalatom. Persze nem bármit, és nem feltétlen direkt értékesítéssel. Nagyobb értékű képzések esetén például most is szükséges egy köztes lépcső, ami lehet egy online „nyílt nap”. És az szolgáltatók most igen találékonyak, még online mandala festő kurzussal is találkoztam. Úgyhogy, csak kreatívan. J

Summa summarum

Az elmúlt két hónap arról szólt, hogy kapkodtuk a fejünket. Lényegében semmi nem úgy működik az online marketingben, mint azt megszoktuk, de nem is úgy, mint azt vártuk, hogy történni fog. Még, ha voltak is elképzeléseink a folyamatokról, a mértékeket aligha lehetett volna előre bejósolni. Most a gyors reakciók ideje van. Figyeljük, mi történik és megpróbálunk gyorsan alkalmazkodni az új tendenciákhoz és kihozni belőle a maximumot.

Cseh Szilvia
Szabadúszóként Google és Facebook hirdetésekkel, online marketing stratégiával foglalkozom. Az online marketing több területén, projekt menedzsmentben és üzletfejlesztésen is dolgoztam. Kiemelten fontos számomra a szakmai edukáció. A nyílt, őszinte kommunikáció, az átláthatóság és az egyenrangú partneri kapcsolat.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét