Hírlevél küldő szoftver és professzionális Email marketing rendszer felállítása lépésről lépésre


Profi hírlevél küldő szoftver és Email Marketing rendszer nélkül szinte lehetetlen online vállalkozni! Ha pedig rosszul választasz hírlevél szoftvert, az akár komoly pénzedbe is kerülhet hosszú távon…

…mivel ha az emailek egy része, amit kiküldesz a listádra nem ér célba, az anyagi veszteséget fog jelenteni számodra!

Az email kézbesítési és levél visszapattanási arány a 21. század legkritikusabb email marketing problémája.

Nincs jelenleg olyan email marketing szoftver se a magyar, se a nemzetközi piacon, amely 100%-ban el tudná juttatni az emaileket a címzettekhez.

Nemzetközi szinten piacvezetőnek egy 98-99%-os email kézbesítési arány minősül, de a magyar piacon nincs is olyan szoftver jelenleg, ami ezt tudná produkálni.

A hazai piacon a legjobb hírlevél küldő szoftver a MailMaster, de az is csak maximum 97-98% körül teljesít…

A többi magyar hírlevél szoftver még ennyit sem tud! Nem ritka, hogy még a leveleid 90%-át sem fogják tudni (nem vicc!) a címzettek postafiókjába eljuttatni, és ez bizony már számottevő anyagi veszteség lehet számodra!

A hazai Webgalamb, Protopmail és hasonló hírlevél küldő szoftverek fejlesztői a levél kézbesítési arányukról már inkább csak hallgatnak…

Mivel a nemzetközi piacon hatalmas a konkurencia harc, nagyon sok jó email marketing szoftver van az amerikai piacon. Nem csak kézbesítési arányban jobb, de még olcsóbb is egy amerikai email marketing szoftver!

11 piacvezető, amerikai email marketing szoftvert próbáltam végig (aWeber, Constant Contact, Net Atlantic…) és az iContact volt egyetlen olyan professzionális email marketing szoftver, ami az összes kritériumnak megfelel:

1. Garantálja a 99%-os email kézbesítési arányt – Ok, ezt szinte mind tudta…
2. Jól kezeli a magyar ékezetes karaktereket – a 90% itt kiesett!
3. Továbbá megfizethető áron professzionális funkciókkal rendelkezik

Online vállalkozóként az email marketing szoftver használatának a megtanulása alapvető dolog, sőt elkerülhetetlen akármekkora is a céged!

Online vállalkozóként az email marketing szoftver használatának megtanulása elkerülhetetlen – akármekkora is a céged!

Most lépésről lépésre megtanítom Neked az iContact email marketing szoftver használatát – ami hihetetlenül egyszerű!

iContact működése, szolgáltatás díja

iContact

iContact

Az iContact kedvező díjcsomagjainak köszönhetően ideális választás kezdőknek és profiknak egyaránt!

Nem csak kezdők, de olyan amerikai GURUK használják az iContact-ot, mint Frank Kern, akinek 200.000 fős email listája van! Használják multi cégek is, de még a Hostgator is bizalmat szavazott ennek a szoftvernek.

Mára több mint 600.000(!) online vállalkozó használja világszerte az iContact piacvezető email marketing szoftvert – ami nem véletlen!

A szolgáltatás díjai aszerint alakulnak, mennyi feliratkozód van, tehát jól tudod tervezni a költségét. (Nem úgy, mint a magyar szoftverek, ahol sokszor az elküldött emailek száma után kell fizetni és elég bosszantó tud lenni, korábban MailMastert használtam…)

Nincs semmi üzembe helyezési díj, csak a havidíj a táblázat szerint:

Feliratkozóid számaHavi előfizetési díj
<250$9.95/hó
<500$14/hó
<1000$19/hó
<2500$29/hó
<5000$47/hó
<10.000$74/hó
<15.000$109/hó
<25.000$149/hó
<35.000$239/hó
<50.000$379/hó

Láthatod, hogy havi 2000Ft-ból azonnal el tudod kezdeni használni a szoftvert. Továbbá éves előre fizetés esetén a díj még 15%-al olcsóbb.

Az iContact még egy 15.000 fős email listával is csak havi kb. 20.000Ft! A MailMaster-el nekem már 800 fős listával jött ki 20.000Ft-os számlám és alig küldtem néhány emailt. Egy 800 fős email listát Adwords-el 2 hét alatt fel lehet hajítani, és az iContact-al ez csak 4000Ft/hó – nem pedig 20.000Ft/hó!

iContact fiók létrehozása

Ha még nincs iContact fiókod, hozz létre egyet – 3 perc az egész, következő a dolgod:

1. KATTINTS IDE az Ingyenes iContact regisztrációhoz!

2. Az oldalon kattints a zöld “FREE TRIAL” gombra!

3. Töltsd ki az űrlapot, ékezetet ne használj és máris kész a fiókod! Erősítsd meg az email címed, kattints a kapott emailben a gombra és kész!

Mostantól 15 napig ingyen használhatod az iContact-ot! Tárolhatsz 250 feliratkozót és 500 emailt is küldhetsz a következő 15 napon!

Ha kipróbáltad és tetszik a szoftver, kattints az “Upgrade” linkre, válaszd ki mekkora a listád, add meg a bankkártya számodat és azonnal el tudod kezdeni használni a szoftvert – én imádom!

A használati díjat minden hónap 1-én automatikusan fogja vonni a rendszer, amíg él a fiókod, tehát semmi dolgod nem lesz vele. Természetesen bármikor 2 kattintással bezárhatod a fiókodat, ha később mást szeretnél használni.

A feladó definiálása

Add meg milyen névről és email címekről szeretnél majd emaileket küldeni, de ezt később is tudod variálni.

Többet is be tudsz állítani, nagyon egyszerű:

0. Jelentkezz be a fiókodba! (De mielőtt bármit csinálsz kattints az “Update your contact information” linkre és add meg a hiányzó adataidat – ha még nem tetted meg.)

1. Kattints a jobb felső sarokban a “Settings” linkre!

2. Kattints a “My Campaigns” linre!

Alapból egy feladó van definiálva, ami a te adataidból áll. Bizonyára több, vagy más email címről is akarsz majd emailt küldeni, és itt tudsz hozzáadni és szerkeszteni.

3. Hozzáadáshoz kattints a “Create a New Campaign” gomra és add meg a küldési adatokat!

4. “Campaign & Archive Name” – ezt csak te fogod látni – olyan nevet adj amiről tudod később azonosítani, hogy melyik email cím és feladó tartozik hozzá, bár meg tudod nézni és változtatni később is!

5. “From Name” – add meg a levél feladó nevét!

6. “From Email Address” – add meg az email címet, amiről küldöd a leveleket!

7. “Allow iContact to track clicks for this campaign” – A linkre kattintásokat monitorozni fogja a szoftver – maradjon így! Így fogod tudni ki-mikor-melyik linkedre kattintott az emailben!

8. “CAN-SPAM Compliance Requirements” – a címed meg fog mindig jelenni alul minden emailben. Nem kell vele foglalkozni, ha akarsz megadhatsz eltérőt, alapból a profilodban megadott címed fogja beilleszteni szoftver az emailek aljába, és senki nem fogja látni…

9. Kattints a “Save” gombra alul és kész!

Email lista létrehozása

Első lépésként hozz létre egy email listát, amibe az adatokat azaz a feliratkozókat, vagy megrendeléseket fogod gyűjteni.

Érdemes készíteni hírlevél listát, valamint minden termék megrendeléséhez külön-külön listát.

Email lista létrehozása 2 perc, következő a dolgod:

1. Kattints felül a “My Contacts” fülre!

2. Majd kattints a “Create a list” linkre!

3. “List name” – adj nevet a listának! Ezt a nevet látni fogják a feliratkozóid amikor leiratkoznak. Olyan nevet adj, ami releváns pl.: XY hírlevél, AB termék megrendelése stb.

4. “List Description” – Hagyhatsz magadnak megjegyzést, így be tudod később azonosítani a listát, ha esetleg sok lesz egyszer…

5. “Notifications” – Ha ezt bepipálod, akkor ha valaki feliratkozik erre a listádra email értesítést kapsz. Megrendeléseknél jó, de hírlevélnél felesleges.

6. Pipáld be a “a sign-up form” melleti mezőt, és készítsd el a “Wellcome email”-t, amit feliratkozás után azonnal megkapnak majd a feliratkozóid.

Ha használsz kettős opt-in-t – beállítása az űrlap létrehozásánál később – akkor azonnal a feliratkozás megerősítése után, ha nem használsz, akkor rögtön miután kitöltötték az űrlapot megkapják ezt az emailt.

(Ha szeretnél akkor is küldeni wellcome emailt, amikor te adod hozzá a feliratkozókat manuálisan a listádhoz, pl. importálod egy meglévő listád, akkor pipáld be a “one-at-a-time or copy/paste” mezőt is felette, amúgy felesleges.)

Termék megrendelő listán használd megrendelés visszaigazoló emailként a wellcome emailt, a kettős opt-in pedig legyen kikapcsolva!

7. “Email Subject” – add meg az email tárgymezőt!

8. “Sending Options” – azaz a levél feladó, amiket megadtál az előző – Feladó definiálása pontban, azok közül tudsz választani. Sajnos itt nem mutatja, melyik email cím és név tartozik hozzá – de bármikor vissza tudsz oda menni.

9. Készítsd el a levél Html verzióját! A Html Editor sajnos csak firefox böngészővel működik!

A keresztnév behelyettesítéséhez használd a [fname] -t, a vezetéknévhez pedig a: [lname] -t! Tehát így néz ki a megszólításod: Kedves [fname]!

10. Kattints a sárga “Copy Text” gombra és a szoftver elkészíti a “Plain-Text” azaz szöveges verziót is a Html leveled alapján. A linkeket helyezd el rendesen, mert szöveges email esetén a rendes, teljes link kell, hogy látszódjon! Nem lehet elfedni a linkeket más szöveggel, mint a Html levélnél!

Mindig készíts Html és Text verziót is az emailekből, így jobb lesz a levél kézbesítési arányod!

11. Kattints alul a “Save” gombra és kész!

Máris 2 listád van, mert a rendszer automatikusan létrehozott egyet, de azt ki is törölheted, vagy szerkesztheted… A listáidat a “My Contacts” fülön a “My Lists” linken keresztül érheted el később, és bármikor szerkesztheted.

Email lista importálása

Ha még nincs email adatbázisod, ugord át ezt a részt. Ha már van adatbázisod egy másik szoftverben, 1 perc alatt tudod importálni a listád Excel fájlból, de simán bemásolva is. Következő a dolgod:

0. Hozd létre az email listát, amibe szeretnél importálni! Lásd előző pont!

1. Kattints a “My Contacts” fülre!

2. Az “Add Contacts” szekcióban válaszd ki, hogyan szeretnél importálni!

3/a. Ha Excel fájlból importálsz, kattints a “Upload From File” linkre!

Válaszd ki melyik listába szeretnél importálni, majd hívd be a fájlt és kattints az “Upload Contacts” gombra! A “Require Confirmation”-t ne pipáld be, nem akarod, hogy még egyszer megerősítsék a feliratkozásukat!

Az Excel fájlban az felső sorban nevezd el az email oszlopot: [email] -nek, a keresztnév oszlopot: [fname] -nek, a vezetéknév oszlopot: [lname] -nek és a szoftver automatikusan fel fogja ismerni.

Több mezőt is tudsz importálni, ilyeneket tudsz választani: [address1] – [address2] – [city] – [zip] – [phone] – [business] stb. – de a felesleges oszlopokat, mint cookie-k, vagy feliratkozási dátum inkább töröld ki.

3/b. Ha manuálisan szeretnél egyesével hozzáadni feliratkozókat kattints a “One at a time” linkre és adj hozzá feliratkozókat manuálisan.

3/c. Ha van egy blokknyi szöveged email címekből és szeretnéd őket importálni, kattints a “Copy & Paste”-re és másold be ide. A szoftver automatikusan fel fogja ismerni és ki fogja válogatni az email címeket, mindegy milyen jelek vagy szövegek vannak körülötte! Sajnos csak email címeket tudsz így importálni, de a nevet manuálisan hozzá tudod adni az email címekhez.

Alul találsz egy zöld “Live Support” gombot, ahol tudsz Chat-en kérdezni és segítséget kérni.

Feliratkozó űrlap készítése weboldalba

Miután létrehoztad az email listát, amibe a feliratkozókat fogod gyűjteni, készíts feliratkozó űrlapot hozzá, amit be tudsz illeszteni a weboldaladba!

Természetesen nem csak hírlevél feliratkozó űrlap lehet, bármilyen termék megrendelő űrlapot is könnyen el tudsz készíteni.

Feliratkozó űrlap készítése nagyon egyszerű, következő a dolgod:

1. Kattints a “My Contacts” fül alatti sávban levő “Sign-up Forms” fülre!

2. Kattints a “Create a New Sign-up Form” kék gombra!

3. Állítsd be a színeket!

“Border Color” – Keret színe, “Background Color” – háttér színe, “Font Color” – felirat színe (szerintem jobb feketén, mint kéken – a fekete kódja: 000000)

4. Kattints alul a “Next” gombra!

5. Adj nevet az űrlapnak! – csak Te fogod látni…

6. Válaszd ki, melyik listába szeretnéd gyűjteni ezzel az űrlappal a feliratkozókat! Egy űrlappal egyszerre egy listába érdemes gyűjteni a feliratkozókat, és minden listádhoz külön feliratkozó űrlapot készíts!

7. Az “Include” oszlop alatt pipáld be milyen adatokat szeretnél bekérni!

Ha termék megrendelő űrlapot akarsz készíteni és címet is szeretnél bekérni, elég az “Address” mező, belefér minden. Megrendelési űrlapnál számlázási címként “Address 1″, postázási címként az “Address 2″ kiválóan használható.

8. Az “Order” oszlop alatti számmal tedd sorba a mezőket ahogy szeretnéd! Mindig az 1. lesz legfelül az űrlapon.

9. “Field name” oszlop nem változtatható és nem is kell, a “Caption” oszlop alatt írd át magyarra a feliratokat, ezek fognak megjelenni az űrlapon!

Írd át így pl.: Email “Email címed:” – First Name “Keresztneved:” – Last name “Vezetékneved:” stb.

10. “Type” oszlop mutatja milyen típusú adatot szeretnél bekérni. A
“Text-entry” szöveg beviteli mezőt jelent, de választhatsz leugró ablakot, rádió gombot és jelölő négyzetet is.

11. A “Require” négyzetet ha bepipálod, akkor kötelezően kitöltendő mező lesz az adott mező. Ha például bepipálod a Vezetékneved sort, akkor nem tud feliratkozni senki anélkül, hogy ne adná meg a vezetéknevét, mert hibaüzenet fog neki megjelenni egy felugró ablakban.

12. “Success URL” – Add meg a feliratkozás/megrendelés köszönő oldalt!

Miután valaki kitölti az űrlapot, erre az oldalra fogja dobni a szoftver – hozd is létre ezt az oldalt, pl.: http://www.domainneved.hu/sikeres-feliratkozas.html

13. “Error URL” – Hozz létre hiba oldalt! Ha vmit nem jól tölt ki az illető, erre az oldalra fogja dobni a szoftver, de ez olyan ritka, hogy ki is hagyhatod…

14. “Require Confirmation” – azaz kettős opt-in feliratkozás

Ha bepipálod, minden feliratkozó csak azután lesz aktív feliratkozó a listádon, miután rákattint a linkre a feliratkozást megerősítő emailben, amit megkap, amikor feliratkozik. Nem szoktam használni, hírlevél feliratkozó űrlapnál ha akarod használd, pipáld be majd készíts feliratkozást megerősítő emailt. Termék megrendelő űrlap esetén soha NE használd!

15. Kattints alul a “Save” gombra!

16. Megkaptad a feliratkozó űrlapod kódját, amit már csak be kell másolnod a weboldalad forráskódjába és kész! A felső a Script-es, az alsó a Html verzió.

Mivel akarod formázni is az űrlapot, ezért az alsó Html verziót helyezd a vágólapra és másold be a weboldalad forráskódjába! – Ennyire egyszerű!

Feliratkozó űrlap formázása

A feliratkozó gombon található feliratot keresd meg a kódban és írd át így:

Eredetileg:

1
<input type=”submit” name=”submit” value=”submit”>

Magyarosítva:

1
<input type=”submit” name=”submit” value=”Feliratkozok!”>

Lecserélheted képre is:

1
<input type=”image” src=”images/képneve.jpg” name=”submit” id=”submit”/>

A felesleges feliratokat csak töröld ki, vagy írd át ahogy Neked tetszik!

Azt a hibaüzenetet, ami a felugró ablakban akkor jelenik meg, amikor valaki úgy kattint a feliratozás gombra, hogy nem töltötte ki valamelyik kötelezően kitöltendő mezőt, keresd meg az űrlap kódjában és írd át magyarra!

Pl.: “The Email field is required.” helyett írd ezt: “Kérlek, add meg az Email címed!” és így írd át a többit is, ami tarozik az adott űrlaphoz!

Autoresponder létrehozása

Az autersponder egy több emailből álló, általad előre meghatározott email sorozat, amit a feliratkozásától számítva általad megadott napokon automatikusan megkapnak majd azok, akik feliratkoztak a listádra.

Ezzel tudod automatizálni a kommunikációt az új érdeklődőiddel, mivel teljesen automatikusan fogják megkapni az autoresponder emaileket.

Autoresponder létrehozása egyszerű:

1. Kattints a “Create” fülre!

2. Kattints a “Create an Autoresponder” linkre!

3. Adj nevet az autorespondernek! Alá adhatsz leírást is magadnak ha akarsz.

4. Válaszd ki melyik listára akarod küldeni ezzel az autoresponder-el majd az emaileket!

5. “Autoresponder From Name” – Add meg az email feladó nevét!

6. “Autoresponder From Email Address” – Add meg az email címet, erről fognak menni az emailek! Pl.: info@domainneved.hu

Nem létező email címről soha NE küldj emailt! Azok szoktak nem létező email címről üzenetet küldeni, akik SPAM-elnek, és az Email szolgáltatók észreveszik és SPAM-nek nyilváníthatják a leveled.

7. Kattints alul a “Save & Add Message” gombra és készítsd el az első autoresponder üzenetedet!

8. Felül maradjon a “HTML Message” bejelölve, ez azt jelenti, hogy “Html” és “Plain-Text” azaz szöveges verzót is készítesz és küldesz egyszerre minden emailből, így jobb lesz a levél kézbesítési arányod.

9. “Email Subject” – Add meg az Email tárgymezőjét!

10. “Days From Initial Subscription” – Add meg, hogy a feliratkozóknak a feliratkozásuktól számítva, hány nap múlva szeretnéd automatikusan elküldeni az adott autoresponder levelet.

0=feliratkozástól számítva pár órán belül, 1=kb. 24 óra múlva, 2=48 óra múlva stb. Érdemes min. 7 autoresponder emailt létrehozni és 1,2,3,4,5,6,7 napokon küldeni. (A wellcome email az, amit megkapnak azonnal.)

11. Készítsd el először a levél Html verzióját! A Html Editor csak Firefox böngészővel működik!

A keresztnév behelyettesítése: [fname] – a vezetéknév: [lname]
A megszólításod pl.: Kedves [fname]!

Mivel ez amerikai szoftver, minden email alján egy “Manage your subscription” linkre kattintással lehet leiratkozni. Ezt nem tudod szerkeszteni, ezért érdemes minden levél alján leírni, hogyan tudnak leiratkozni. Nálam így néz ki:

“Ha nem szeretnél több hasznos infót kapni, kattints alul a “Manage your subscription” linkre, vedd ki a pipát és kattints a “Submit” gombra! – Ennyi!”

12. Kattints a sárga “Copy Text” gombra és a szoftver elkészíti a “Plain-Text” azaz szöveges verziót is a Html leveled alapján. A linkeket ne felejtsd el rendesen elhelyezni, a szöveges email esetén mindig a rendes, teljes link kell, hogy látszódjon!

13. Küldj próba emailt alul a “Send a Test Email” alatt és ellenőrizd!

14. Kattints a “Save” gombra ha megvagy!

Elkészítetted az 1. autoresponder emailed, alul a “Add Message” gombra kattintva tudod elkészíteni a következőt.

15. Kattints a “Save” gombra, ezzel az autoresponder is elkészült!

Később a “Create” fül alatt a “My autoresponder” linkre kattintva tudod szerkeszteni az autoresponder email sorozataidat és új üzenetet hozzáadni.

Ha létrehozol egy új autorespondert, alapból az még nem aktív, még nem küldi a rendszer az üzeneteket!

Aktiváláshoz kattints a “Send” fülre, majd kattints alul a “Enable My Autoresponders” linkre, máris látod az autorespondereid listáját. A jobb szélen van egy kék kettős nyíl minden autoresponder mellett. Kattints rá és aktiváld az autorespondert! Ahogy aktiváltad, piros áthúzott kör jelenik meg a kék nyilak helyett és mostantól automatikusan mennek az emailek.

Sima Email készítése és küldése

Az “Autoresponder” email és a sima email (Messages) közt az a különbség, hogy az autoresponder emailek automatikusan mennek ki a feliratkozókhoz a feliratkozásuktól számítva. A sima email pedig olyan üzenet, amit megírsz most és kiküldöd vagy most, vagy beütemezed, hogy pl. holnap 14:30-kor menjen ki, de ez nem fog automatikusan máskor kimenni.

Persze miután kiküldted, átmásolhatod az Autoresponderek közé is a levelet.

Sima Email készítés nagyon egyszerű:

1. Kattints felül a “Create” fülre!

2. Kattints a “Create a Message” linkre! A Html szerkesztőt csak a Firefox böngészőben tudod használni!

3. Válaszd ki, hogyan szeretnéd elkészíteni az emailt!

Kattints a “Create from Scratch using 2009 Editor:” linkre, és készítsd el az üzenetedet, ahogy ezt már leírtam korábban.

Ha template-ből akarod elkészíteni az emailt, kattints a “Create using 2009 MessageBuilder” linkre, válassz template-et, majd szerkeszd meg!

A jobb levél kézbesítési arány érdekében, mindig készíts “Html” és “Plain-Text” verziót is az emailből!

4. Küldéshez kattints a “Choose Destination” gombra!

5. Pipáld be melyik listára és kiknek akarod elküldeni az emailt!

Tudsz emailt küldeni csak egy bizonyos szegmensnek is a listádon. Szegmenst létrehozni a “My Contacts” fül és “Segments” alfülön keresztül tudsz. Szegmens lehet pl. azok, akiknek már megvan az “A1″ termék stb.

6. Kattints alul a “Proceed to send” gombra a küldéshez!

7. “Initials Required*” – ide csak írd be a monogramod, ezzel aláírod, hogy soha nem SPAM-elsz…

8/a. Ha most azonnal akarod küldeni a levelet, kattints a “Deliver Immediately” gombra!

8/b. Ha előre beállított időpontban akarod elküldeni a levelet, add meg az időpontot és kattints a “Schedule Delivery” gombra! Ezzel beütemezted a levél elküldését. Vedd figyelembe, hogy New York-i idő szerint dolgozik a szoftver, New York-ban pedig 6 órával kevesebb van, mint Magyarországon!

Statisztikák megtekintése

Az iContact részletes statisztikákat mutat Neked a levél megnyitásokról, linkre kattintásokról, levél továbbításokról, levél visszapattanásokról, de még a SPAM jelentésekről is!

Aki SPAM-nek jelöli az üzeneted, azt azonnal leíratja a szoftver a listádról teljesen automatikusan! Így nem halmozódnak a SPAM jelentéseid és továbbra is magas marad a levél kézbesítési arányod! Ezt egy magyar email szoftver sem tudja jelenleg…

Akármilyen korrektül végzed az email marketinget, valaki mindig lesz, aki
SPAM-nek jelöli az üzenetedet, és jobb ha ők azonnal lekerülnek a listádról!

iContact a visszapattanó email címeket is automatikusan szűri és inaktívra állít minden feliratkozót 5 visszapattanás után, tehát azzal sem kell foglalkoznod.

A statisztikáid megtekintéséhez:

1. Kattints a “Track” fülre!

2. Válaszd ki miről szeretnéd nézni a statisztikát és jó böngészést!

Bounces – visszapattanás, Unsubscribes – leiratkozás, Opens – levél megnyitás, Clicks – linkre kattintás, Forwards – Továbbítás, Complaints – SPAM jelentés.

Elmentheted szegmensként azokat, akik például kattintottak egy linkre, vagy megnyitottak egy bizonyos emailt stb. majd küldhetsz nekik célzott üzenetet.

Ennyi az iContact hírlevél szoftver használata – nagyon egyszerű!

Olyan email marketing szoftvert használj, ami megbízható és elvégzi helyetted a munkát akkor is amikor alszol, vagy éppen nyaralsz!

Az iContact egy professzionális email marketing szoftver nem csak profiknak!

Az iContact még számos professzionális alkalmazással rendelkezik mint, pl.: RSS Feed, kérdőív, Google Analytics integráció, de van hozzá még API is, azaz Application Programming Interface.

Alul a “Chat Support” gombra kattintva tudsz Chat-en azonnali segítséget kérni, vagy kérdezni. Itt mindig azonnal választ kapsz a kérdésedre!

Eredményes email marketinget és sok feliratkozót kívánok!

Üdv, Greg

Kapcsolódó bejegyzések:
  • A Paypal használata és a Paypal kártyás fizetés beüzemelése nagyon egyszerű és azonnal javít a befizetési konverziódon 20-30-50%-ot, vagy többet!Míg az offli ...

  • Honlapok esetében sokszor felmerül az a kérdés, hogy milyen módon lehet olyan szolgáltatást kitenni a lapra, ahonnan a látogatók egyszerűen és gyorsan tudnak E-m ...

  • Na ez egy elég komoly tutorial, php és MySQL kell az elkészítéséhez! Első lépésként csináljunk egy MySQL táblát!CREATE TABLE `shoutbox` ( `id` INT(1 ...

  • Számos szempont alapján ellenőrizhetjük a felhasználók által megadott email cím valóságát, a legegyszerűbb módszerektől a legnehezebbekig. Én most a kettő között ...

  • Amikor regisztrálsz egy weboldalon, az oldal általában leellenőrzi, hogy a beírt e-mail címed szabályos formátumú-e. Ehhez szükségünk van egy sztringre (pl.: $em ...

A cikket beküldte: Greg (http://www.onlinemarketinger.hu)

26 hozzászólás

  1. TLoF says:

    Nem értek egyet a cikk iró jónéhány álláspontjával.

    Ugyanis a webgalamb saját telepitésű szoftver, ahol a kézbesített levelek aránya elsősorban azon a szerveren múllik amire telepítették. Igy ők nem igazán tudnak %-ot garantálni neked.

    Egyébbként Ezek a %-ok mire vontkoznak? Arra, hogy ennyi levelet vesznek át töllük a mail szerverek? Mert ezt nem túl nehéz tartani. Pláne úgy hogy majdnem lehetettlen ellenőrizni.

    Ugyan ez igaz az árra. Egy webgalamb egyszeri fix beruházás, és ehhez tartozik egy tárhely bérleti szerződés. A webgalamb most 40e forint + fa körül van, ehhez tartozik egy normális tárhely évi 24e forintért. Tegyük fel, hogy van 5.000 feliratkozottad. Melyik is éri meg jobban? Éves szinten a jelenlegi (~210 Ft) dollár árfolyamon már 120e forint körül fizetsz, mig a fenti konstrukcióban az éves költségeid megálnak 65e forintban. Ráadásul a tárhelyedet másra is használhatod.

  2. Kecs says:

    Azt hiszem ez az Email marketingről szóló cikk elég “marketing” hangvételűre sikeredett…

  3. Vizion says:

    Két fontos kérdésem lenne a cikkel kapcsolatban:
    1. Kellene az összes ilyen e-mail marketinges cég mail címe…
    2. valami jó vírust nem tud valaki, ami minden adatbázist töröl, és mailben küldhető?

    Komolyabban.
    A legtöbb cég sz¤rik a törvényre, nincs leiratkózós link, vagy az is az oldalukat nyitja (+forgalom), de lehetne sorolni a visszaéléseket.
    Ahol vmi érdekel, ott én kérem a hírlevelet. Ha ingyen CPU-t adnának, akkor sem kattintanék a pofátlanul pofámba tolt hírlevélben linkre.
    Persze ahogy mondják: “amíg lósz¤r van, veréb is lesz” biztosan sokakat felizgat egy akció, vagy ócón itt vegyed dolgok.

    Bizony, spamként szoktam dobálni, és a gmail nem felejt… Ha vki kecsege, akkor meg a guglinál lehet a site-ot is bejelenteni, talán ez is ér valamit. Néha párszor rá kell küldeni a publikus mail címükre 5-10 MB-os képeket, volt akinél így sikerült leiratkozni :)

  4. Fefy says:

    Csak, hogy én is hozzászóljak:

    Vizion: A cikkben írt szolgáltatást akár legálisan is lehet használni. A “gazdaságos” áruház is egy céggel küldeti a hírleveleit, amiről nekem kb 3 kattintással sikerült leiratkozni. Legelőször spam-nek tűnt, de később kiderült, hogy vmi nyereményjátékot kitöltöttem és az apróbetűs részt nem olvastam el :). De van a másik véglet is, aminél tényleg egy vírust kellene visszaküldeni.

    Egy dologra viszont kíváncsi lennék ezzel az icontact-al kapcsolatban:
    A regelt felhasználókat milyen szinten hitelesítik (a regisztráció első pontjában max a tel. szám lehetne hiteles adat, tovább meg nem mentem), mivel ha nincs hitelesítés, akkor “Pistike” olyan szinten használja büntetlenül spam-re a szolgáltatást, amilyen szinten csak akarja…

  5. Ubuntus says:

    @Kecs: Ott a pont

  6. Zurg says:

    A cikk valóban egy terjengős affiliate/marketing bejegyzés lett.
    MailChimp rendszerét használom minden projektemhez – nem ismerek jobbat nála, ráadásul ingyenes indulócsomagjuk is van…

  7. Szia Gergő!
    Egy kérdésem lenne: a MailMaster kézbesítési arányát saját tapasztalatod alapján írtad? Mert hivatalosan mi sem tettük közzé még ezt, de hamarosan megtesszük. Egyébként a kézbesítési arányért sok mindent lehet tenni, de garantált 99%-os arány max. az ismert szolgáltatókhoz biztosítható (Gmail, Yahoo, Hotmail), de még ők is kiszámíthatatlanok (http://mailchimp.ning.com/forum/topics/yahoo-spam-filter-issues), nem beszélve a freemail, és citromail rendszerekről illetve a vállalati levelezőszerverekről, amelyek a rendszergazda paranoiája szerint vannak általában beállítva.
    Az árazás nem lehet mindenkinek jó. Van aki ritkábban küld, nekik a contact alapján számított havidíj nem jó. Mi a prepaid csomagokkal szolgálunk azoknak akik nem havi rendszerességgel küldenek, vagy előre meghatározott költségvetésük van (de elgondolkodtunk a contact alapján történő fizetésen is). Minden rendszernek van pro és kontrája – örülök, ha te megtaláltad a magad számára megfelelőt.

  8. Greg says:

    Hello Gyuri,

    A Balázsnak volt egy bejegyzése a blogján, ő mondta konkrétan 1-3%-os levél visszapattanást a MailMasterrel. De én is kb. 2%-os visszapattanási arányt tapasztaltam. Viszont szerintem egy már eleve kettős opt-in listán a 2%-os visszapattanás elég magas.

    A legutóbbi email, amit küldtem az iContact-al több ezer embernek ment ki, és 0,098% volt a levél visszapattanási arányom. De nyilván a “Whitelist” ügyek is számítanak.

    @Zurg – Azt gondolom, hogy a MailChimp nagyon jó választás, sok jó funkcióval rendelkezik, próbáltam én is, de szerintem az iContact jobb… Ízlések és pofonok! Ami az ingyenes indulócsomagot illeti, az 500 fős lista Adwords-el fenn van 10-15 nap alatt, onnantól kezdve meg kb. egy áron megy.

    Levél kézbesítésben az iContact-nál max az aWeber lehet jobb jelenleg, Infusionsoft-ban nem vagyok biztos, esetleg még az.

  9. Ha már meg lettünk nevezve a cikkben reagálnék én is pár szóban ha nem baj.

    Szép részletes a cikk, de ahogy mások is megjegyezték az alapfelvetés hibás. A visszapattanó leveleket a népszerűbb szoftverek esetén a küldő és fogadó szerver és a címlista összetétele dönti el. Tehát nem lehet kijelenteni, hogy az egyikkel garantáltan jobb a bejutási arány.

    Ahogy TLoF jól összefoglalta; ha egy rossz címlistával mész az iContacra (például az itthon divatos és nem mellesleg sajnos legális címlistákkal) akkor ott is garantált a sok visszapattanás.

    Nem akarok hazabeszélni mert egyértelműen a Webgalamb-ot favorizálnám, de ha jó szerverre van telepítve és tiszta a címlista (akár oda ahol a konkurens előfizetéses is fut) akkor nagyon minimális a visszapattanás. De még ekkor sem lehet garantálni a fogadó szerverek miatt, így aki garantálja az finoman szólva “marketinges” dumát nyom.

    Az pedig egyértelmű, hogy nem olcsóbb, de tényleg nem megyek bele jobban mert akit érdekel az úgyis kipróbálhatja mindet és látni fogja a lényeget. Ráadásul eléggé hiteltelen így a cikk, hogy pénzt keresel az ajánlásával, hiszen affiliate linket adtál meg. Ezzel nincs is gond és szép részletes a leírásod csak légyszives nem valótlanságokkal támasszad alá a leírást. Elég lett volna annyit írnod, hogy ez a kedvenced és kész.

  10. Azt hiszem Adrián megerősítette amit fentebb írtam, egyetértek vele.
    Bár az is igaz, hogy nem csak a szerveren és az e-mail címek tisztaságán (opt-in) múlik a kézbesíthetőség. Egyre több nagy szolgáltató (ISP) viselkedés alapján dönti el, hogy kéretlen levélnek sorol-e (mint feladót illetve a feladó levélküldő szolgáltatóját). Tehát ha nem nyitják meg a leveleid, esetleg olvasatlanul törlik, akkor a “reputation”-öd csökken és elképzelhető, hogy spam-nek értékelik a leveled. Ezért kell, hogy figyelj erre, és ne küldj leveleket olyannak akit nem érdekel. Ezt a MailMaster-el (és persze más szoftverekkel is) meg lehet oldani.

  11. Greg says:

    Ok, rendben.

    Bizonbyára pontatlanul fogalmaztam – én kérek elnézést!
    Sajnos nem vagyok programozó…

    Viszont itt van a precíz megfogalmazás – épp most kérdeztem meg:

    „We have close relationships with all of the major ISP’s. Thanks to this, we have a 99% inbox deliverability rate for contacts with normal to moderate spam settings. Due to the dynamic nature of block lists and blocks from ISP’s, we cannot guarantee this. Any time one of those issues arises we work diligently to get it resolved as quickly as possible.”

    Azt hiszem ezzel én is tanultam vmit. Bár még mindig nem teljesen tiszta számomra, hogy mi az az ISP…

  12. Khauth György (MarketingSzoftverek, MailMaster) says:

    Gergő,
    A szolgáltató részéről ez a megfogalmazás korrekt. Az “all of majos ISP’s” ami külföldön jól hangzik és jelent valamit.
    ISP = Internet Service Provider, azaz internet szolgáltató
    Általában az internet szolgáltató biztosít e-mail fiókokat az előfizetőiknek. USA-ban pl. AOL az egyik legnagyobb, Magyarországon meg t-online, invitel, upcmail stb. A magyar ISP-k nem számítanak a nagyobbak közé – még akkor sem ha nemzetköziek, így velük általában nincs semmilyen megállapodás – mivel a szolgáltatók ezt lehetővé sem teszik.
    Viszont van egy másik foglom akiket az iContact valószínű az ISP alá sorol, az ESP = e-mail service provider, e-mail szolgáltató, pl. Gmail, Yahoo, Hotmail. A legnagyobbakkal lehet közeli kapcsolatot létesíteni. Viszont nem valószínű, hogy a citromail-el, freemail-el, bármilyen kapcsolatuk lenne. Tudtommal a freemail is csak néhány multival áll közeli kapcsolatban.
    Remélem így már tiszta az ISP. És az is, hogy nem tudják garantálni a magyar szolgáltatók felé való kézbesítéseket. Mi viszont a MailMaster -rel – és remélem más hazai konkurensük – igyekszünk jó kapcsolatot kiépíteni a magyar ISP és ESP cégekkel.

  13. bubu001 says:

    ebből is látszik, hogy pici a magyar webes közösség, érdemes összeszedetten és megfontoltan írni, saját tapasztalat nélkül termékeket nem pontozni.
    Ismerek embert aki mailmastert használ, de olyat is aki webgalambot.

  14. Greg says:

    Nem rossz szoftver a MailMaster, nagyon sok jó funkciója van, bár még a levél megnyitásokat nem monitorozza, amit kissé hiányolok belőle, meg hát az ára a nagyobb listások esetén elég magas tud lenni…

    A Webgalambnak is sok jó funkciója van, de például sokan nem tudják megengedni maguknak, hogy az üzletük elindulásánál kiadjanak azonnal 50.000Ft-ot, és nekik is ideálisabb lehet inkább egy alacsony havidíj.

    Ha őszinte akarok lenni, szívem szerint magyar szoftvert használnék, de sajnos nem találkoznak az igényeink…

    Rengeteg új hírlevél szoftvert dobnak piacra itthon pl.: protopmail.hu, kampanymenedzser.hu – de mind irreálisan drága.

    És ahogy nézem az Affiliate statisztikámat, egyre többen kezdik el használni az iContact-ot az ajánlásomra, ami nem véletlen. Mások is tudnak itthon számolni és összehasonlítani.

  15. Kedves Gergő!

    Csak szeretném pontosítani az általad leírt információkat, mert nem mind pontos.
    A MailMaster természetesen monitorozza a levél megnyitásokat. Az áráról sok vita zajlik: maradjunk annyiban, valakinek való, és van akinek nem. És ez így van rendjén – nincs olyan szoftver ami minden szempontból, mindenkinek jó lenne. A MailMaster egyébként mára már túlnőtt a hírlevél szoftver kategórián és mi most már CRM automatizálási eszközként pozícionáljuk és kínáljuk, mert a tudása és a bele épített tapasztalat illetve a mód ahogy ügyfeleink használják, ezt szükségessé tette.
    A Webgalamb sem 50.000 Ft, hanem jelenleg bruttó 48.625 Ft – de biztos vagyok benne, hogy a MarketingExpón kedvezménnyel lehet hozzájutni.
    A Protopmail egyáltalán nem új szoftver, hanem viszonylag régóta piacon van. Egy külföldi szoftver magyarítása. Az illető aki forgalmazza ügyfelünk volt és együtt dolgoztunk vele. A kampanymenedzser.hu pedig az ausztrál Campaign Monitor magyar másolata (de ez tényleg viszonylag új).
    Ha neked az iContact megfelel, az szuper, én ennek örülök. De az biztos, hogy az iContact nem ápol jó kapcsolatokat a freemail.hu, citromail.hu, upcmail.hu stb. cégekkel.

  16. Greg says:

    Köszi Gyuri, ezt nem tudtam, csak láttam a hirdetésüket az AdWords-ben,
    és abból gondoltam, hogy még biztos újak…

    Akkor a Protopmail és a Kampánymenedzser egy külföldi szoftver
    private label-je, vagy vmi. hasonló?

    Egyébként a MailMasterből még rengeteg mindent ki lehetne hozni… Nagyon sok jó fejlesztési ötletem van rá, kár hogy már nem vagyok az ügyfeletek… :)

  17. Szia Gergő,
    A Protopmail egy külföldi magyarítása, de lehet hozzáfejlesztettek – ennél pontosabb info-m nincs, valótlant nem akarok állítani. A Kampánymenedzser lehet, hogy saját fejlesztés – de egy az egyben a Campaing Monitor koppintása.

    Ha van MailMaster ötleted és van energiád leírni, ne tartsd vissza. Ki tudja lehet még újra ügyfelünk leszel. Többen voltak úgy, hogy elmentek tőlünk az ár miatt. Aztán visszajöttek, mert már ki tudták használni a szoftvert és olyan az árat – ami azért egy vállalkozónak nem olyan nagyon sok, sőt – könnyedén ki tudták fizetni.

  18. Greg says:

    Tudom hogy az ötleteim vagyont érnek, de most a saját vállalkozásaimmal kell foglalkoznom. De azért örülök, hogy vártok vissza :)

  19. Greg says:

    Egyébként az iContact nekem már ingyenes az Affiliatek-nek köszönhetően, nem tudom, hogy ennél tudtok-e olcsóbbat… :)

  20. Greg says:

    Egyébként ha őszinte akarok lenni Gyuri, még mindig zavar, hogy nem kapok semmit azok után az ügyfeleitek után, akik után megilletne!

    Adom Nektek a jó fejlesztési ötleteket, amiket azonnal alkalmaztok, viszem Nektek a kész ügyfeleket, akik azonnal vásárolnak tőletek, és azóta is az ügyfeleitek, és aztán a Balázs meg azt mondja, hogy mennyek a fenébe…

    Lehet, hogy a Ti nézőpontotokból másképp látszik, de akkor sem esett jól!

    Ez amolyan kapitalista dolog, ami 2010-ben nem helyén való.

    Ráadásul azok a cégek akik kapitalista módszereket alkalmaztak a közelmúltban, azoknak érdekes módon mindnek jött egy olyan “kis” konkurense, aki aztán elevenen felzabálta őket.

  21. Szia Gergő!

    Az utolsó pontra reagálnék:
    A jutalék és viszonteladás. Nagyon örülünk, ha valaki hoz nekünk ügyfeleket. De mint minden üzletben – és ez nem csak a kapitalizmusra jellemző – a feltételeket előre szokás egyeztetni és nem utólag kitalálni (bár minél keletebbre megyünk ez annál jellemzőbb).
    De ami a legfontosabb: ha az általad hozott emberek fizettek volna a szolgáltatásunkért, még az utólagos megállapodás esetén is fizettünk volna neked. De nem fizettek nekünk. A 0 Ft jutalék pedig 0 Ft.
    A továbbiak megvitatása nem tartozik a publikumra, de nincs rejtegetnivalónk.
    Tény, hogy a viszonteladói rendszerünk nem volt kifinomult, de mostanra működés és sok-sok ügyfelet hoz nekünk akik fizetnek.
    Ajánlom figyelmedbe Jason Fried (37signals.com) előadásait az ingyenesség témában: http://news.cnet.com/8301-13515_3-10170665-26.html

  22. Greg says:

    Az iskola fiókja még mindig aktív, már lassan 1 éve, az előbb léptem be.
    De mindegy nem érdekel, tartsátok meg, csak az esett szarul, ahogy a Balázs majd leszedi az ember fejét, hogy hogy merészel valaki ajánlani titeket…

  23. Szia Gergő!

    Elnézést kérek tőled, ha bántó volt a stílusunk. Nem állt szándékunkban.
    Tényleg örülök, hogy találtál egy olyan megoldást amely megfelel neked.

  24. Gergo says:

    A Icontact verhetetlen … aki mást mond hazudik. Magyarok számára is könnyen közérthető … én is értem :) period.

  25. Christian Tillinger says:

    Orulok, hogy ide vetodtem, amikor beirtam a keresobe a “webgalamb vagy mailmaster” kulcsszavakat. Nem azert, mert bajom van egyikkel vagy a masikkal, hiszen mindennek van elonye, ami a hatranyaval szuletodhet meg csupan. Nincs olyan, hogy tokeletes az egyik, mig a masike nem jo. Azt sem mondom, hogy vedd a Gyuri fejleszteset, mert a legjobb. Pedig mondanam, mert az. Magam is kiprobaltam tobb hazai es kulfoldi helyet e celra. Hibak mindenhol voltak, vannak, ez vezet a fejlodeshez, ez nelkul nem megy.

    A Gyuri szupportjaval elegedett vagyok, de embersegeben tobb tiszteletet erzek belole, amit tudasaval jol alatamaszt. Mint MailMaster felhasznalo, mint olyan, aki a semmibol indult a nagyvilagnak a semmis tudasbol persze magam is rengeteg dologban voltam a ludas, hogy nem ment ez vagy az. De Gyuri akkor is segitett, amikor pedig ez nem lett volna dolga semmilyen tekintetben. Uraim, mindenkinek van ara, ezzel nincs gond. Meg kell termeli es tobb vget futtatni, ami nem konnyu, de megoldhato. Voltam a Balazsnal elo beszelgetesen, ahol csak velem foglalkozott. Mondott ket olyan mondatot, ami vegett nekem megerte. En a tobbit idehaza nem probaltam ki, csak a MailMastert es a tobbi kulfoldibol harmat. Nem ajanlom a getresponse-t, de csak a support es az uzleti hozzaallasuk vegett.

    Egyik komentelo emliti, hogy nem hiteles, ha nincs a negativ velemeny mellett cegnev, ezert irok, mint fuggetlen tanulo, aki eredmenyeket akar elerni. Koszonom a cikket, Balazs, Gyorgy es ket csodalatos kolleganojuk munkajat, kivanom nektek, hogy legyen az barmilyen szoftware adjatok erteket s abbol ujabb erenyeket es legfokepp: sok zsozsot. Tudod, kell a penz:-)

  26. A cikk álítása elavult vagy valótlan!
    Amióta utoljára ide írtam, eltelt pár hónap. Ez alatt végigvittem azt, amit Gergely, valamint ez a cikk említ és meg kell mondanom: valótlant állítanak. Az icontact egyáltalán nem valami fantasztikus dolog! De miért is? AZÉRT, MERT igenis, ahogy a magyaroknál is, elküldött levél után fizetsz!! ÉS!! Most jön a legjobb: 10 szegmenst tudsz létrehozni. Az epdig mint tudjuk, jó a nagy semmire.

    Persze, tudsz küldeni több emailt havonta, de többet fizetsz, azaz AZ ICONTACT NEM KORLÁTLAN ÉS NEM FELIRATKOZÓ SZERINTI KÜLDÉSŰ CSUPÁN! Üzenem ezt a fent említett két úriembernek és a mailmastert szapulóknak. És igen, meg sem közelíti a mailmastert: még csak hírből sem. Tény, hogy a mailmaster árát ki kell tudni termelni havonta. Ez nem vitás. Nem mindenki futkos mazeratti vagy a kézi készítésű kocsik egynémelyikével. Mert a mailmaster ennyire hatalmas. De a legjobb a drága, ez így rendjénvaló!

    De menjünk tovább: Szegmensek: 10 árban benne, a többiért százalékosan fizetsz. Leveleknél ugyanúgy: jó lehúzás és teljesen inkorrekt ajánlat. Az űrlapkezelőjük borzalmas, nem sablonozható, a levélmenedzser kicsi ablakban van ÉS!!! 24 órás küldésük van! Na, ez a valami! Képzeld el, elküldöd a leveledet és 24 óra a garantált futamideje. Idehaza az összes gyorsabb, a külföldieknél az általam próbáltak is gyorsabbak. Gergely, miért is olyan fantasztikus az icontact??

    Űrlapok további kezelése: ilyen, hogy felmérések CRM, feljetsd el, azaz nem fogod tudni, hogy kit mi érdekel, csak úgy adsz, amid van. Nem sokat ér.

    Epilógus: A mailmastert eddig sem sem tudja kiütni: a legnagyobbak email rendszerét megvettem, megtanultam a logikájukat, teszteltem, próbafutamokat csináltam az adott csomaghoz tartozó összes funkcióival: megint csak azt tudom mondani: aránytalanul drága azoknak a mailamster, akik nem tudnak az online vállalkozásból pénzt csinálni, ezért minél jobban megfogják azt a kicsit, ami van. De abból fejlődés sosem lesz. De ahogy Gyuri is mondta: nem mindenkinek való a mailmaster. Én a milmasternel jobbat olcsobban nem talaltam, csak gyengebbet dragabban! Ne hasonlitsuk ossze a mailmastert egy mezei hirlevelkuldo turbositott funkcioval ossze! Lehet eltelik fel ev es meg jobb atlatasom lesz, na azt is megirom, mert tudnia kell annak, akit ez erdekel.

Szólj hozzá
a Hírlevél küldő szoftver és professzionális Email marketing rendszer felállítása lépésről lépésre c. bejegyzéshez

- Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <ul> <ol> <li>
- Forráskód beküldéséhez tedd a kódot ezek közé: <pre lang="php" line="1">Kódrészlet helye itt</pre>