Képkivágás az extract segítségével

Photoshop-ban többféle megoldás is van egy kép adott részletének kivágására, az alábbi tutorial az „extract”-os megoldást ismerteti.

Most úgy vágunk ki kpekből részleteket, hogy pl. még a hajszál is tökéletesen látszódik majd.

1. Válassz egy neked tetsző képet, amiről ki akarsz vágni egy részletet.

2. ‘Filter -> Extract’ Itt a beállításoknál jobb oldalon így állítsd be: ‘( Brush size: 22, Highlight: Green, Fill: Blue, No Smart Highlight, Smooth: 70)’. Kattints az ecsetre, és rajzold vele körbe az alakot. (Az ecset belső oldala éppen csak hozzáérjen az alak széléhez).

3. Ha nem pontosan sikerült, a radírral korrigálhatsz rajta. Amikor ezzel megvagy, kattints a festékesvödörre, és tölts ki vele a körberajzolt alakot.

4. Ha még mindig nem tökéletes, a radírral módosíthatsz rajta. Nincs más hátra, mint hogy egy jó kis hátteret válassz hozzá! Sok sikert!!!

[ArChiE]

Hugyecz Görgy (Harder)
20+ éve munkám és hobbim is az online világhoz köt. Az utóbbi 10+ évben leginkább keresőopimalizálás (SEO) témában tevékenykedem, mellette pedig Google Ads és Facebook PPC fronton is segítem ügyfeleimet. Korábban 10+ évig webgrafika, sitebuild, weboldal készítés témakörben mozogtam.

19 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Van fent, de ezt nem ismerte fel mint spam. Most már megmondtam neki, hogy ez szerintem spam.

  2. Szia!

    Nagy szükségem lenne erre a módszerre amit leírtál – ha jól működne. De nem azt teszi.
    Adott egy lány, fehér vászon előtt fényképezve. A te leírásod szerint pontosan körbemaszkoltam, remekül sikerült, és azt hittem megvagyok mentve. Sajnos nem így lett. Mert hiába maszkoltam körbe pontosan a lányt, és semmi mást (utána ugyebár az a pepita minta van a feje mögött), amikor az új háttérre teszem, átmegy vele együtt az a halvány árnyék is, amit a világítás a vászonra vetett. Hogy a túrósbe lehet megcsináni hogy az új háttéren csak a fej legyen, de az árnyék ne??? Nem tudom érthetően írtam-e le, ha nem, és küldesz egy e-mailt, küldök képet róla hogy mi a baj.
    Kérlek válaszolja ha tudod a megoldást, HELP!!! :)

  3. Hát őszintén szólva nálam az extract a legeslegutolsó lehetőség ami számba jöhet. Kezdve azzal, hogy alapból kitörli a fölösleges hátteret, amit aztán később már nem nyerhetsz vissza. Én minden esetben pent használok, ahol pedig hajat, vagy borzas kutyát kell kivágni, ott színmaszkot. Ajánlom figyelmetekbe ezt az írást.

    http://www.tutorial.hu/alakok-kivagasa-ii/ Elsőre talán egy kicsit bonyolultnak tűnhet, de szabálytalan kivágásoknál a legtutibb módszer. No, és ha már itt tartunk, néha a kettőt kombinálom egyszerre. Pl. a test körvonalahoz pennel elkészítem a pathot, a hajat pedig benne hagyom durva körülrajzolással. Utána csak a hajkoronán külön rétegen hajtom végre ezt a színmaszkolást, és a kettőből lesz egy jó végeredmény.

    Amiről nálad szó esik, a fehér hátteres megvilágítás az eleve rossz. A profi fotó ill. filmstúdiók az RGB zöld vagy kék hátteret használják e célra. Valamint több irányú megvilágítást, Van egy frontfény, ami az alanyt világítja, mögötte a padlószinten egy felfelé irányított háttérfény, ami a kék rongyra esik, és a vászon mögül azt átvilágítva egy ellenfény. Így a vászon színe homogén kék/zöld lesz, amin nem jelennek meg ráncok, sem gyűrődések, mert ha ezek megjelennek, akkor azok a kiszűrt háttéren is meg fognak jelenni. Ezt az egy színt aztán minden további nélkül ki lehet iktatni a képből. A totál fehér háttér nem ajánlott, mivel a haj vagy ruha egyes részein is lehet fehér tükröződés, ugyanúgy a sötét háttéren fekete árnyék. Ehhez viszont kell egy jó nagy műterem, drága lámpák, és nem utolsósorban a speciális vásznak, amik szintén nem aprópénzbe kerülnek.

  4. Szia!
    A végén azt írod: „Nincs más hátra, mint hogy egy jó kis hátteret válassz hozzá! Sok sikert!!!

    Ezzel nem lettem okosabb. Hogy a túrósba kell másik hátteret pakolni a körbe maszkolt portré mögé?
    És lenne még valami: amikor körbemaszkolom a portrét, ami történetesen fehér vászon előtt készült, s azon van egy halvány árnyék amit a modell vetett, akkor az árnyék miért nem tűnik el, ha már egyszer körbemaszkoltam?
    Válaszod előre is köszönöm!

  5. Hát úgy kell más hátteret (biztos van több féle módszer, én így szoktam), hogy ctrl nyomvatartása közben rákattintasz a „miniképre”, ott a layer mellet, olyankor kijelöli, megnyomod a ctrl+c(másolás)-t, aztán megnyitod a hátteret ahova be szeretnéd illeszteni és ctrl+v (beillesztés).

  6. István, az extract kitörli a pixeleket, a rétegmaszk csak letakarja! Ez hatalmas különbség. Néha nem lehet látni a halvány elemeket, mint a te esetedben az árnyékot, főleg a pepita háttér előtt. Azt tudnám ajánlani, hogy Ctrl+Klikkel jelöld ki a körbevágott alakot, majd nyomj egy Q-t ezzel aktiválva a gyorsmaszkot. A piros maszk ugyanis jól megmutatja az esetleg szabad szemmel alig látható képelemeket, halvány pixeleket. Főleg úgy, hogy a maszk telítettségét is felhúzod 100%-ra. Gyárilag ugyanis 50-re van állítva, hogy átlátszó legyen.

    Kapcsolj egy rétegmaszkot az alakhoz, és feketével fess gyorsmaszk üzemmódban a maszkra, míg el nem tűnik az a fránya árnyék!

  7. Akkor úgy látszik, hogy mások is rájöttek arra, amit én mindvégig ugattam, hogy tudniilik az extract nem ért egy marék nyúlbogyót sem. Persze, el lehet vele pepecselni, visszavonogatni, meg módosítani, radírozgaztni a körvonalon a jobb eredmény végett, de addig én már tízszer kivágtam pennel meg ecsettel. Örülök, hogy végre megjött az eszük. Én ha kipróbálom a CS4-et biztos hogy nem töltöm bele azt a plugint.

  8. Pont ez a kérdésem, amivel BonFire befejezi, hogy nem vagyok egy nagy Photoshoppos, de szerettem volna kipróbálni Filtereket letöltöttem kicsomagoltam 8bf kiterjesztésüek, beraktam a C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS3\Plug-Ins\Filters-be ujrainditottam az egész vasat, de semmi, több filterrel is próbálkoztam, de végeredmény semmi, magába a programba nem találtam meg a filtereket, hol kell keresnem, vagy hol rontottam el. Ha valaki tudna segíteni előre is köszönöm.

  9. pufancska, biztos, hogy ezek filter-pluginek? Mert ha nem, akkor nem fog filterként működni! Egyébként a bedugott cuccosokat a Filter menü legalján az Others menüpontban lehet megtalálni. Mindazonáltal ezek a pluginok még akkor voltak érdekesek, amikor a PS a 6-7-es verzióit élte. Akkor gyártották orrba szájba a pluginokat, egy kis élesítőt, egy kis életlenítőt. Mindazonáltal a PS már annyira túlhaladt ezeken, hogy nemigen találsz olyan külső plugint, amit ne tudná százszor jobban a progi. Egyszerűen 20 éve fejlesztik, nem is kevés ember, és a létező legjobb filtereket, megoldásokat (ilyen pl a tartalomfüggő átméretezés) már rég felvásárolták és beleolvasztották a programba. Esetleg az olyanokat érdemes beletenni, mint pl ami ico kiterjesztésbe tud menteni, meg az efféléket.

  10. Köszönöm gyors válaszod, csak ki akartam próbálni, hogyan is működnek ezek, nem volt annyira fontos, tényleg csak a kíváncsiság hajtott, na mindegy azért nagyon köszönöm is irigylem tudásod, hogy PS témában idáig mindig tudtál válaszolni. Sok ilyen ügyes embert még

  11. Tudod BonFire, kinek a pap kinek a paplan….
    Nekem amikor egy felrobbant szorzetu lovacskat kellet kivagnom, akkor bizony nagyon jol jott. :)

  12. aki még csak kezdő, annak sokkal egyszerűbb és gyorsabb az extrac-t használnia a színmaszkolás helyett.
    én kb vért izzadtam a színmaszkolással, mire rájöttem, hogy hogy működik…
    szerintem nem kéne lefikázni, hasznos kis filter az, örülök, hogy végre megtaláltam a plugin-t, nekem hiányzott cs4-ből

  13. és egy tipp: ha csinálunk utána egy layer másolatot (alt+F2) – a már kivágott rétegről -, sokkal szebbek lesznek a „szellemképes” élek

  14. Nem fikáztuk, csak kipróbáltuk és kielemeztük pro és kontra az előnyeit és hátrányait. Elhiszem, hogy sokan használják, nekem speciel még sosem sikerült normális kivágást készíteni vele, de lehet, hogy valakinek igen. Mindazonáltal azt tudni kell, hogy jó hatásfokkal csak akkor dolgozik, ha a háttér homogén, és a hajszálak jól elkülönülnek tőle. Drapp háttéren szőke hajjal, vagy sötét háttéren sötéttel bizony nem boldogul.

    A színmaszkolásos vért izzadással nem vagy egyedül, anno én is megszenvedtem vele. De tuti, hogy nem felejtem el, miután annyi időt töltöttem vele. És végül is ez volt a cél, hogy megtanuljam és használni tudjam.

    Az a szép a Photoshopban, hogy ugyanazt a műveletet számtalan módon el lehet végezni, kinek melyik szimpatikusabb.

  15. Itt az én véleményem, ami megint egy másik nézőpont, természetesen szerintem ez a tuti eljárás :)
    Ami azt illeti én sem kedveltem meg az extract-ot, sem a fluid maskot.
    Nem a filtereket fikázom, semmi bajuk. Használatukat is ismerem többé-kevésbé.
    Akkor meg mi a fenne van? Az a baj, hogy nem stúdiófotókkal, hanem kompakt géppel, digit 5× zoomolt, iso zajos, kromatikusan aberrált, agyontömörített jpg-ket kapok, hogy pofozzam helyre…

    Nah ilyenkor a lasso tool vagy a pen a tuti (utána q-maskal javítgatni). A hajszálakat meg vagy elmosom, vagy egy duplikálás a szélen majd azt a réteget screen-re, és azon játszok amíg eltűnik a háttér, vagy egyszerűen a maszatolóval kirántok pár hajtincset a hajból a kivágottak helyére.

    A színmaszkolás okos dolog, de egy átlag fotón egy hajszínnek sokezer árnyalata van, amiből tutira van a háttéren is… ez elég lassú eljárás szerintem.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét