Google Ads kereső kampányok megjelenésre optimalizálva – drágább a jobb pozíció?

Elég ritka ugyan, de előfordul, hogy pozícióra optimalizáljuk a Google search kampányokat. Bár az átlag pozíció mérőszámot a Google Ads 2019. szeptemberében kivezette, de kaptunk egy algoritmust, és optimalizálási stratégiának beállíthatjuk, hogy megjelenésre szeretnénk optimalizálni a kampányunkat. Sőt még azt is megadhatjuk, hogy bárhol a találati listán, vagy annak tetején, illetve legtetején szeretnénk e megjelenni. Megcélozhatjuk, hogy milyen arányban (%) és mindezért maximum milyen CPC vagyunk hajlandóak kifizetni.

Az ilyen kampányok célja elsődlegesen az ismertségnövelés és brandépítés. Mivel a Google search kampányait használni ilyen célra, igen drága mulatság, a többi, rendelkezésre álló eszközhöz képest, emiatt ritkán is futtatunk ilyen kampányokat.  

Most adva volt egy nagyobb volumenű kampánykísérlet, 4 nap, napi 150 000 Ft-os budget, amivel tesztelhettük, a megjelenésre, kontra CPC-re optimalizált kampányokat.

Mivel újonnan induló kampányokról van szó, ahol nem volt még elég statisztika a kattintás maximalizálást használó kampányok rendes beindulására, a kézi CPC-t használó kampányok versenyeztek a megjelenítésre történő optimalizálást használó kampányokkal. Ezek beállítása 100%-os, első pozícióban történő megjelenés.

Lássuk a statisztikákat!

Mint láthatjuk, minimális eltérés volt a megjelenésre és a CPC-re optimalizált kampányok között és az is inkább a megjelenésre optimalizált kampányok irányába dőlt el.

Tapasztalat

Ahhoz, hogy valóban mérvadó konzekvenciát lehessen levonni, nyilván sokkal több tesztre, statisztikára és időre lenne szükség. Az viszont megállapítható, hogy időnként érdemes tesztelni a megjelenésre optimalizált kampányokat is. Nem feltétlen érdemben drágábbak forgalomterelés szempontjából. Kiemelt eset, ha valamelyik konkurencia ráhirdet a brandünkre, akkor mindenképp érdemes biztosítani, hogy jó pozícióban jelenjen meg a hirdetésünk. De emellett is lehetnek olyan esetek, amikor egy-egy kulcsszóra, vagy kulcsszó csoportra, biztosítani szeretnénk az elsődleges megjelenésünket.

Cseh Szilvia
Szabadúszóként Google és Facebook hirdetésekkel, online marketing stratégiával foglalkozom. Az online marketing több területén, projekt menedzsmentben és üzletfejlesztésen is dolgoztam. Kiemelten fontos számomra a szakmai edukáció. A nyílt, őszinte kommunikáció, az átláthatóság és az egyenrangú partneri kapcsolat.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét