Google Ads tanulás

Természetesen sokféleképpen tanulhatunk. Ebben a cikkben azt szeretném bemutatni, hogy maga a Google milyen lehetőségeket bocsát a rendelkezésünkre.

Google Skillshop

Sajnos a Google a tananyagainak az elérhetőségét, tudásközpontjának az elnevezését többször változtatta. Jelenleg Skillshop néven fut, de lehet, hogy úgy ismerősebb, hogy Google Academy, ez volt az előző neve. A Skillshopban találjuk mega Google kifejezetten tanulási célból kifejlesztett ismeretanyagait.

A Skillshopot itt érjük el: https://skillshop.withgoogle.com/

Itt a jobb fölső sarokban találunk egy Sign in gombot, lépjünk be a Google accountunkkal. Ha beléptünk a bal oldali menüsorban válasszuk a browse ikont:

Google Skillshop navigáció - Browse

Keressük meg és válasszuk ki a Google Ads topicot:

Google Skillshop navigáció - Google Ads

Ha kiválasztottuk, látni fogjuk, hogy mely témakörökben érhetőek el a tananyagok. Kezdőként a Google Search-csel érdemes foglalkozni:

Google Skillshop navigáció - Google Ads search

Ezen belül is az alap oktatóanyaggal célszerű elkezdeni az ismerkedést, a Google Ads Search Fundamentals tananyaggal.

Google Skillshop Google Ads fundamentals

Hogy értsük is, mi történik és mit csináltunk most. A Google szabadon és ingyenesen rendelkezésünkre bocsát különböző oktatóanyagokat, különböző témákban. Ezek most éppen a Google Skillshopból érhetőek el. Sajnos csak angolul, így hátrányban van, akinek az angol nehézséget okoz.

Kezdőként a legfontosabb, a Google Ads Fundamentals tananyaga. Ebből lehet elsajátítani az alapismereteket. Vizsgát is lehet tenni belőle, ami által Google Ads-minősítést szerezhetünk. A minősítésről itt olvashatunk bővebben: https://support.google.com/google-ads/answer/9029201?hl=hu

Szóval, ha tanulni akarunk, ezzel kezdjük. A tananyag pár óra alatt, mint a kiírásból is látható, elsajátítható. Ha komolyan gondoljuk, akkor viszont ne csináljunk belőle presztizs kérdést, hogy minél előbb túllegyünk rajta, mert így nem sajátitjuk el mélységeiben az ismereteket. Szánjunk rá inkább több időt. Fogjuk föl, értelmezzük az olvasottakat. Használjuk párhuzamosan a felületet is, és amit lehet, nézzünk meg, hogy mi hol van, és hogy működik a gyakorlatban. Kérdezzük vissza magunkat, nézzük vissza az anyagokat. Hány kulcsszó egyezési típus is volt? Hogy is jelölik a broadot? Mit is jelent valójában? Hol tudok kampánylétrehozást indítani? És a többi. Ne csak végigolvassuk, mert azzal nem sokra fogunk menni, ha kampányokat akarunk kezelni.

Ez egy jó alap kezdésnek. Ráadásul nem kell hosszú órákat tölteni azzal, hogy oktatóanyagokat keresgélünk, mert ezt tálcán kínálják.

A Google Ads hirdetéskezelő használata a tanuláshoz

A tanuláshoz, ha kampányokat akarunk kezelni, elengedhetetlen, hogy folyamatosan ismerkedjünk a kezelőfelülettel. A tanulási folyamatok során érdemes a felületet párhuzamosan használni és megnézni, hogy működik a gyakorlatban az, amit az elméleti oktatóanyagokban olvasunk.

A Google hirdetés – a kezdetek: Google Ads fiók létrehozása című cikkben részletesen leírtam, hogyan tudunk Google Ads fiókot létrehozni. A tanulás elején érdemes ezt megtenni. Gondolva a későbbiekre, leválaszthatjuk a tanulófiókunkat az élesben használt accountunkról, ha beregisztrálunk egy új Gmail e-mail címet és az alatt hozzuk létre a fiókot. Ez olyan megfontolásból lehet érdekes, ha a tanulófiókunkat külön akarjuk kezelni attól a fióktól, amiben majd ténylegesen, élesben dolgozni akarunk.

Első körben kezdjük el szokni a felületet. Tudom, ez viccesen is hangozhat, de aki életében nem találkozott még ilyen rendszerekkel, annak ez az első. Nézegessük, olvassuk végig a kiírásokat, klikkelgessük végig mi hol van. Nézzük meg az oszlop címeket:

Google Ads info boxok használata

Ami fölé visszük az egeret ki is írja nekünk, hogy mit nézünk és meg is adja a Google Help témába vágó cikkelyét.

Idő, és gyakorlat lesz, mire megszokjuk a kezelőfelületet, úgyhogy kezdjünk el vele barátkozni. Ha nem is itt építjük a kampányokat, ha éles helyzetbe kerülünk, és kampányokat fogunk kezelni, igen sokat fogjuk ezt használni. Így muszáj rutint szereznünk a kezelőfelület használatában. Ismerek olyat, aki ugyan otthonosan mozgott már az online marketing világában, de még így is szép teljesítmény, hogy az egészet alapjaiban innen tanulta meg. Részletesen végignézte a kezelőfelületet, és megnézte az adott témába vágó Help cikkeket. Rengeteget lehet így tanulni, amellett, hogy rutinosabban fogunk navigálni a hirdetéskezelőben.

Google Ads Help

A Google Ads Help, ami még igen nagy segítségünkre van a tanulás során. Jómagam elsődlegesen innen tanultam, a hirdetéskezelő mellett. Innen érhetjük el a Helpet: https://support.google.com/google-ads

Ezt a felületet magyarul is tudjuk használni. Ha beléptünk a Google accountunkkal, a lap aljára görgetve tudjuk a nyelvet kiválasztani.

Ha innen szeretnénk tanulni, akkor a ‘Beállítás és alapok‘-kal célszerű elkezdenünk.

Google Ads Help

Haladhatunk szisztematikusan a Helpben az alap ismeretek megszerzésének a tekintetében. Ugyanakkor használhatjuk egy-egy téma feltárásához is. Ebben nyújt segítséget a keresőmező.

A fentiekben leírtak jó alapot adnak ahhoz, hogy elkezdjünk tanulni. Most jön a következő lépés, vágjunk is bele a tanulásba! :) Mindenkinek jó tanulást kívánok és hajrá!

Szabadúszóként Google és Facebook hirdetésekkel, online marketing stratégiával foglalkozom. Az online marketing több területén, projekt menedzsmentben és üzletfejlesztésen is dolgoztam. Kiemelten fontos számomra a szakmai edukáció. A nyílt, őszinte kommunikáció, az átláthatóság és az egyenrangú partneri kapcsolat.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét