Teaser kampány a PPC-ben

Mi a teaser kampány?

A teaser kampány gyakorlatilag bevezető/felvezető kampányt jelent. Célja a figyelemfelkeltés és általában nem a teljes üzenetet kommunikáló, rövid hirdetésekről van szó.

Ezek a reklámok a kíváncsiság általi figyelemfelkeltésre hajtanak, és amikor már mindenkinek kifúrja az oldalát, hogy miről is van szó, akkor megadják a választ. Persze nagyon ügyesen kell időzíteni, mert ha túl sokáig húzzuk a válaszadást, akkor bizony életbe léphet a bumeráng hatás és az egész kampányunk visszafelé sülhet el.

A tavalyi év legnagyobb teaser kampánya Magyarországon az AboutYou felvezetője volt. Talán még emlékszünk rá. Ha nem, akkor itt találunk egy kis emlékeztetőt: https://www.facebook.com/aboutyouhu/videos/474503423372918/

Hol kapnak szerepet a teaser kampányok

  • új piaci résztvevő megjelenése
  • új termék
  • új szolgáltatás
  • akciók felvezető kampányai

Ezek lehetnek hagyományosan teaser kampányok. Most mondhatnánk, hogy ez a legtöbb, átlag KKV-kból kikerülő hirdetőt nem érinti, de ez nem így van.

Felvezető kampányok PPC támogatása

Bár nem minden esetben teljesül a teaser kampány fogalmának minden kritériuma, de felvezető kampányokat igen gyakran használunk PPC-ben is. Hozok pár konkrét példát, hátha lesz, akit megihlet. :)

Az egyszerűbb, kisebb költségvetésű beharangozókhoz Facebook kampányokat szoktunk általában használni.

Két utat követünk általában, Facebook márka, vagy elérés kampány, amivel beharangozzuk, hogy „Csütörtöktől nálunk is Black Friday, keresd akcióinkat…!”

Kihasználhatjuk hírlevél feliratkozók gyűjtésére és indíthatunk egy Facebook lead generation (érdeklődőkeresés) kampányt: „Értesülj időben Black Friday akcióinkról, iratkozz fel hírlevelünkre!”

1., Black Friday és hasonló kampányok felvezetése

2., Legyünk kreatívak, nem csak Black Fridaykor lehet akciózni, pár ötlet: Monday Shopping, Night Shopping, szezonális kiárusítások, raktárkisöprés, stb. Ezeket fölvezethetjük úgy, hogy megadjuk az időpontot és arra buzdítjuk az embereket, hogy az adott időszakban látogassák meg a weboldalunkat.

3., Vagy nem áruljuk el, hogy mire készülünk, csak annyit kommunikálunk, hogy „Nagy durranásra készülünk…” Itt is mehetünk két irányba: látogassanak el adott napon a weboldalunkra, valamint iratkozzanak föl hírlevelünkre, nehogy lemaradjanak.

Persze ezután tényleg „nagyot” adjunk, különben csalódás lesz a vége. „Az év leértékelése webshopunkban” például.

4., Kínálat bővítése (akár szolgáltatás, akár termék)

5., Kisebb dolgokhoz kisebb volumenben is alkalmazhatjuk, ha elég ötletesek vagyunk

Egy egyszerű post, amiben a követőtábort készítik fel arra, hogy “valami készül”.

A példának hozott postban egy új, az előzőeknél jóval nagyobb raktáráruházat nyitott a cég.

A taeser kampány veszélyei

  • Nem minden üzletágban és profillal működik
  • Nem áll arányban a felvezetés a megoldó szakasszal, emiatt visszafelé sülhet el. Lásd 3. pontban szereplő példa, amikor „nagy durranást” ígérünk, közben mégsem azt adunk.
  • Új cég, új weboldal: magát a céget, weboldalt reklámozhatjuk teaser kampánnyal. Arra viszont ügyeljünk, ha nincs elég elköteleződés és bizalom még a cégünk irányába, és úgy használunk teaser kampányt, például egy akció felvezetéséhez, az nem biztos, hogy eredményes lesz.

A hagyományos értelemben vett teaser kampányoknak van egy ún. „felcsigázó szakaszuk”, ami a figyelem felkeltését szolgálja, és van egy „megoldó szakaszuk”, amiben megadjuk a választ, feloldjuk a feszültséget. Elronthatjuk, ha túlfeszítjük a húrt és túl hosszúra nyújtjuk a felcsigázó szakaszt. Emiatt visszfelé sülhet el a kampány, vagy mert már idegesítővé válik, illetve az emberek rezisztensek lesznek, vagy mert már nem fognak rá emlékezni, hogy miről is van szó.

Nagy eséllyel a felvezető kampányok jól fognak tudni működni, ha a Facebook oldalunknak már van érdemi követőtábora.

Google Ads és a teaser kampány

Vegyük sorra a kampánytípusokat.

Google search: nem annyira szerencsés, sok esetben még nem is tudjuk hova vinni a felhasználókat. Használni még nem használtam, elképzelni olyan esetben tudom, ha van jelentősebb brand keresésünk, és a brand kulcsszavainkra ráhirdetve juttatjuk el a kampányüzenetünket a felhasználóknak. Ebben az esetben is inkább olyan verzióban, ahol feliratkoztatásra visszük őket, azzal, hogy „ne maradjon le”, elküldjük e-mailben mi lesz a „meglepi”.

Display kampány: ez már egyszerűbben eset, bár itt is problémát jelenthet, ha nincs még landing, amire terelni tudjuk a felhasználókat.

Gmail: szintén szóbajön, de itt is gond lehet, ha nem tudjuk hova vinni a usereket. Szintén a feliratkoztatás lehet a kampánycél.

YouTube: egyértelműen a teaser kampányok terepe és nem is kell feltétlen extrákba gondolkodnunk. Meghirdethetjük akár remarketing célközönségre is az üzenetünket, kisebb költségvetéssel.

Végezetül

Az egyik első hazai teaser, ami jól példázza, hogy hatásmechanizmusában miről is van szó voltaképp, amikor hagyományos teaser kampányról beszélünk:

Forrás: Sas István: Reklám és pszichológia a webkorszakban

Na ugye, hogy mindenki ismeri Széphidi Klárát?! :)

Szabadúszóként Google és Facebook hirdetésekkel, online marketing stratégiával foglalkozom. Az online marketing több területén, projekt menedzsmentben és üzletfejlesztésen is dolgoztam. Kiemelten fontos számomra a szakmai edukáció. A nyílt, őszinte kommunikáció, az átláthatóság és az egyenrangú partneri kapcsolat.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét